شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام کارگران

حوزه/ استاد حوزه یکی از نشانه های مؤمن را ولایت پذیری او نسبت به اهل بیت(علیهم السلام) دانست و ضرورت بصیرت نسبت به ولایت فقیه را تبیین کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام علی کارگران، در نشست اخلاقی و بصیرتی بانوان طلبه بافقی به بیان چکیده ای از مباحث جلسات قبل در راستای محورهای تلاوت قرآن، انواع آرامش نفسانی،عقلانی و عرفانی پرداخت و با اشاره به خصوصیات عارفی که به آرامش و به مرحله خوب رهبری کردن رسیده، گفت: کسی می تواند خوب رهبری کند که تمام وجودش آرامش شده باشد که نمود واقعی آن را می توان در وجود پربرکت پیامبر گرامی اسلام(ص) معرفی کرد که در اثر همان آرامش برای خود وصی و امام انتخاب کرد.

وی تصریح کرد: اولین چیزی که خدا به انسان یاد می دهد تا به آرامش و سکوت برسد، اصلاح نفس است و این امر محقق نمی شود مگر اینکه انسان در هر نقش و سمتی به اصلاح خود بپردازد مثلاً مادری که خود بی نظم است، یا معلمی که بداخلاق است نمی توانند یک انسان سالم تحویل جامعه بدهند، چرا؟ چون هنوز خودشان اصلاح نشده اند.

این استاد اخلاق براساس آیه ای از قرآن که « چرا حرفی می زنید که خود عمل نمی کنید؟» اظهار کرد: ملاک مهم در هر کاری عمل هر شخص است و این سخن در کلام آیت الله بهجت(ره) مشهود است که می فرماید« سخن منهای عمل برابر است با سقوط؛ تمسخر در جامعه؛ عدم کارآیی حرف خدا؛ دستاویز معاندان شدن؛ از بین بردن زحمات عالمان دین؛ زنبور بدون عسل و چشمه بدون آب» که هر کدام از این موارد دریایی از سخن و نمونه های عینی برای خود دارد و به قول مرحوم بهجت(ره) هر کدام از اینها تار عنکبوت در دنیاست.

حجت الاسلام کارگران، عملگرایی افراد در جامعه را مانع غوغا سالاری و هیاهو دانست و افزود: اگر بتوانیم خود، وجود خود و خانواده خود را خوب رهبری کنیم به آرامش عرفانی رسیده ایم و این مصداق بارز جامعه امروز ماست که بصیرت را سرلوحه کار خود قرار دهیم و بدانیم بصیرت و روشنایی دل درِ خانه اهل بیت(علیهم السلام) است.

وی بر لزودم بصیرت دینی برای هر مؤمن تأکید کرد: نداشتن بصیرت نسبت به رهبری و نداشتن ولایت باعث سقوط می شود چرا که عدم بصیرت مصداق سخن بدون عمل است و انسان باید بداند ولایت فقیه ارتباط عالم با اهل بیت و خدا است و چنانچه انسان بصیرت پیدا کرد همچون آیت الله مدرس و آیت الله محمدتقی بافقی همه وجودش خدا می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha