پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان این که در قرآن مهمترین ویژگی حضرت مریم(س) اعتقاد و باور همراه با عمل او ذکر شده است، گفت: مفتخریم که در اعتقادات ما از حضرت مریم به عنوان یکی از چهار زن برتر جهان یاد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور، ظهر امروز در نشست ویژه «زن، ایمان، عقیده و باورهای دینی در اسلام و مسیحیت» که در مدرسه علمیه خواهران ثامن الائمه(ع) تهران برگزار شد، با بیان این که در قران آدم اصل خلقت نیست، گفت: در قرآن انسان اصل خلقت است، یعنی اصل خلقت، زن و مرد است نه فقط مرد.

وی افزود: در واژه انسان مراد روح نفس بشر است و همه اشاره به هر دوجنس یعنی زن و مرد است. زن همان نقش هایی را دارد که مرد دارد. از نظر ما زن یا مرد می تواند مومن باشد. یعنی باور قطعی و اطمینان و امنیت خاطر به کسی و چیزی را داشته باشد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: از نگاه ما؛ قرآن آن کسی را که یکی از انبیاء را قبول نداشته باشد و منکر شود را مسلمان نمی داند. از نگاه قرآن ممکن است فردی مسلمان باشد، ولی مومن نباشد. یعنی باید ایمان و عمل یکی باشد.

وی با بیان این که دین اسلام هیچ گونه برتری برای زن و یا مرد قائل نیست، اظهار داشت: خداوند متعال مقامات معنوی و عرفانی را در هر جا نام برده است بصورت یکجا نام برده است. از این رو زن فرعون را جزء زنان برتر ذکر می کند و زن پیامبران بزرگ حضرت نوح و زن حضرت لوط را جزء کافران قرار می دهد.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین بهچت پور گفت: از نگاه قرآن زنان در جایگاه اسوه و بالاتر از مردان نشسته اند، خداوند در قرآن وقتی از حضرت مریم(س) یاد می کند خیلی بالاتر از نظرات دوست گرامی ما در این جلسه یاد می کند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور ادامه داد: از آغاز تولد حضرت مریم(س)، مادر حضرت درخواست و دعا می کند و به علت طهارت نفس حضرت زکریا، او را کفیل حضرت قرار می دهد. مریم مقدس در اثر عبادت خداوند و رسیدن رزق الهی به او، دارای جایگاه رفیعی است، طوری که حضرت زکریا از ارزاقی که به او می رسید تعجب می کرد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور بیان داشت: در قرآن ذکر شده که بنی اسراییل به حضرت مریم(س) تهمت زدنند و موجب اذیت او شدند، تا اینکه خداوند در سوره نساء علت غضب قوم بنی اسراییل را بیان می کند. قرآن همواره از پاکی نفس و جسم مریم یاد می کند و عبادت های او را به رخ دیگران می کشد، حضرت مریم تماما همه چیز را از خداوند می دانست و به غیر خدا چیزی نمی دید.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در پایان با بیان این که در قرآن مهمترین ویژگی حضرت مریم(س) اعتقاد و باور همراه با عمل او ذکر شده است، گفت: مفتخریم که در اعتقادات ما از حضرت مریم به عنوان یکی از چهار زن برتر جهان یاد شده است.

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha