جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ جلسه تفسیر قرآن کریم توسط آیت الله ناصری در یزد

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه یزد با بیان اینکه روحیه انقلابی‌گری و خدامحوری در جامعه کم رنگ شده است، تصریح کرد: متاسفانه در زندگی برخی، خدا وجود ندارد و توجه آنچنانی به پروردگار ندارند و همین مسئله سبب شده که با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان یزد، با حضور در جمع روحانیون شهرستان بهاباد، گفت: یکی از اصلی وظایف روحانیون هدایت مردم به صراط مستقیم و دوری از زشتی ها و بدی ها است.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد با تاکید بر اینکه روحانیون بیشتر با مخاطبین جوان ارتباط بگیرند، افزود: این نسل جوانی که امروزه از حوزه ها فاصله گرفتند، زمانی با حضور در مکتب خانه ها و در نزد علما مشغول به تحصیل بودند که انگلیسی ها با یک برنامه ریزی طولانی مدت آنها را از روحانیون دور کردند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه یکی از نقاط ضعف کشور را بی توجهی به نسل جوان در بعد از انقلاب در مباحث اعتقادی و دینی عنوان کرد و گفت: موثرترین کاری که می توان برای نسل جوان انجام داد، احیای اعتقادات و ارزش ها در این نسل بواسطه تغییر سیستم آموزشی است.

آیت الله ناصری یزدی ادامه داد: نسل جوان امروز همیشه در آماج حملات و توطئه های دشمنان بوده است، به این شکل که در صد سال گذشته با سیستم آموزشی انگلیسی ها قدرت تفکر و تحقیق و پژوهش را از آنها گرفتند و در حال حاضر هم با راه اندازی شبکه های مجازی سعی دارند که نسل جوان را از مسیر زندگی حقیقی دور و آنها را به سمت مباحث پوچ و بیهوده سوق دهند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد یکی از راه های هدایت نسل جوان به سمت خوبی را مجهز شدن روحانیون و طلاب به سبک آموزشی و اخلاقی مناسب دانست و تصریح کرد: روحانیون و طلاب باید با تفکر و اخلاق مناسب با نسل جوان رفتار کنند و آنها را سمت مسیر حق سوق دهند.

وی با بیان اینکه روحیه انقلابی‌گری و خدامحوری در جامعه کم رنگ شده است، اضافه کرد: متاسفانه در زندگی برخی، خدا وجود ندارد و توجه آنچنانی به پروردگار ندارند و همین مسئله سبب شده که با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کنند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha