جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حسین ذوالفقاری - وزارت کشور

حوزه/ معاون سیاسی-امنیتی وزارت کشور گفت: مردم جمهوری اسلامی را انتخاب کرده اند و اکنون نیز نسبت به این نظام وفادار هستند و این مدعا را نظرسنجی های انجام شده در خارج از کشور اثبات می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حسین ذوالفقاری عصر امروز در جلسه معارفه استاندار جدید قم که در سالن معصومیه فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه در روز ۱۹ دی معادله در قم به نفع انقلاب اسلامی رقم خورد، عنوان کرد: با توجه به قانون منع به کارگیری بازنشستگان، ۱۴ تن از استانداران کشور بازشسته شدند که برای جبران این خلا یک فرایندی طی شد تا استاندار قم پس از حدود دو ماه تعیین شود.

وی با اشاره به اینکه گزینه‌های استانداری عموما از داخل مجموعه وزارت کشور مطرح می‌شد، افزود: تمایل آقای سرمست خدمت در پایتخت بود، اما پس از بررسی های انجام شده، نظر وزارت کشور این بود که ایشان در قم به فعالیت و خدمت به مردم بپردازند.

معاون سیاسی-امنیتی وزارت کشور با تقدیر از زحمات سید مهدی صادقی استاندار سابق قم گفت: در دوره مدیریت ایشان آرامش مناسبی در فضای کاری قم حاکم بود و ایشان با روحیه ولایتمداری و انقلابی خود، امور را با کمترین حاشیه به انجام می‌رساندند.

ذوالفقاری ادامه داد: آقای هتشمی نیز که در مدت کوتاهی سرپرستی استانداری قم را بر عهده داشت، بیشترین پیگیری ها را برای انجام مناسب طرح ها انجام می‌داد.

وی با بیان سمت‌های سابق بهرام سرمست اضافه کرد: فرمانداری، مدیرکلی، تجربه برگزاری انتخابات‌های متعدد، معاونت استانداری آذربایجان شرقی و سرپرستی معاونت وزارت کشور از جمله سمت‌هایی است که استاندار جدید قم در آن‌ها مشغول به خدمت بوده است.

معاون سیاسی-امنیتی وزارت کشور تدین و پاکدستی و مشورت در کارها را از مهم‌ترین ویژگی های بهرام سرمیت دانست و خاطرنشان کرد: شهر قم در کشور از اهمیت بالایی برخوردار بوده و رهبر معظم انقلاب نیز بر این اهمیت تاکید کرده اند و رئیس جمهور نیز همین نگاه را به قم دارد.

ذوالفقاری با بیان اینکه استان قم محور مواصلاتی ۱۷ استان بوده و از طرفی از ۱۲۰ کشور مختلف دنیا در قم طلبه حضور دارد ادامه داد: استان قم خاستگاه انقلاب اسلامی بوده و مسئولان این استان از جمله استاندار محترم باید تفاوت‌های ارزشی این استان را با استان‌های دیگر در نظر بگیرند.

وی مطرح کرد: استان قم در بخش های اجتماعی، زیرساختی و عمرانی یکب از استان های خاص کشور بوده و ظرفیت تبدیل شده به یک استان نمونه را دارا می‌باشد.

معاون سیاسی-امنیتی وزارت کشور با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: دشمنان انقلاب سعی داشتند که انقلاب به ۴۰ سالگی خود نرسد و در همین راستا از هیچ اقدامی دریغ نکردند.

ذوالفقاری با اشاره به عدم توفیق آمریکا در هدف‌گذاری خود تا ۱۳ آبان ابراز کرد: آن چیزی که بیش از تحریم های اقتصادی تاثیر گذار بود، عملیات روانی دشمنان بود که متاسفانه در داخل کشور برخی به آن دامن زدند و همین مسئله را ما در نوسانات قیمت ارز مشاهده کردیم.

وی با بیان اینکه دلداری دادن سران جریانات معاند به هم نشان دهنده تاثیر مقاومت مردم در خیته شدن دشمنان است، یادآور شد: دشمنان نقشه قرار دادن ملت در مقابل نظام اسلامی را در سر می‌پرورانند که مردم از طرفی و ما مسئولان با افزایش کارآمدی سیستم از طرف دیگر باید با این توطئه مقابله کنیم.

معاون سیاسی-امنیتی وزارت کشور تاکید کرد: مسئولان جامعه در آرمان و هدف هیچ اختلافی با یکدیگر ندارند، بله مسئله امروز ما ابزار و روش‌هایی است که برای حل مشکلات به کار گرفته می‌شود و مردم باید در هنگام انتخاب مسئولان، از آن‌ها برنامه بخواهند.

ذوالفقاری با انتقاد از بوروکراسی موجود در سیستم های کشور تصریح کرد: متاسفانه هرچه به جلو حرکت می‌کنیم، سیستم بوروکراسی شدیدتر می‌شود و بسیاری از همایش‌ها و جلساتی که برگزار می‌شود، به جز خستگب و پیچیده کردن امور هیچ کارکردی ندارد.

وی با اشاره به رضایت ۹۰ درصد مردم از حملات اخیر سپاه پاسداران مطرح کرد: مردم جمهوری اسلامی را انتخاب کرده اند و اکنون نیز نسبت به این نظام وفادار هستند و این مدعا را نظرسنجی های انجام شده در خارج از کشور اثبات می‌کند.

معاون سیاسی-امنیتی وزارت کشور با انتقاد از بالا بودن هزینه‌های جاری در کشور خاطرنشان کرد: ۸۵ درصد از اعتبارات کشور هزینه ای بوده و این برنامه های تودیع معارفه که امروز رایج است، در قبل از انقلاب وجود نداشته و باید از تشریفات کاسته شود، همچنین عضویت یک وزیر و یا استاندار در کارگروه‌ها و برگزارب همایش های مختلف این هزینه ها را افزایش می‌دهد.

ذوالفقاری انگیزه عموم مدیران برای خدمت را بالا دانست و گفت: متخصصان باید برای بازآفرینی دولت نظرات کارشناسی خود را ارائه دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha