شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
پروفسور مایکل کوک و کتاب امر به معروف ونهی از منکر

حوزه/در راستای گسترش همکاری‌های علمی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با خاورشناسان اسلام پژوه، تدوام همکاری پروفسور مایکل کوک با بنیاد پژوهش‌های اسلامی صورت پذیرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، با ارسال نامه‌ای از تلاش‌های علمی پروفسور مایکل کوک که راستای ترويج آموزه‌های انسان‌ساز اسلام می باشد تقدیر و تجلیل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مرویان حسینی خطاب به این اسلام پژوه گفت: علاقه مندی و تلاش برای اصلاح سبک زندگی بشريتِ گرفتار آمده در بند مادی‌گرايی و ميل فطری آنان به كمال و معنويت، ما و شما را در يک مسير قرار داده است. همكاری ما با جناب عالی در انتشار ترجمه فارسی كتاب ارزشمند(امر به معروف و نهي از منكر)، با موافقت و يادداشت آغازين شما، زمينۀ مناسبی برای تداوم تعاملات فرهنگی با تأكيد بر ترجمه و نشر ديگر آثار قلمی، از نوع كتاب يادشده است.

پروفسور مایکل کوک نیز در پاسخ، طی نامه‌ای مکتوب، تأکید کرد:  ترجمه و نشر کتاب امر به معروف و نهی از منکر توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، با جلب موافقت وی بوده است.

وی ضمن ابراز علاقه‌مندی، آمادگی خود را برای تداوم همکاری علمی با بنیاد پژوهش‌های اسلامی اعلام کرد.

نویسنده کتاب «امر به معروف و نهی از منکر» طی نامه‌ای، برای دومین بار، خرسندی و رضایتمندی از شیوایی و روانی ترجمۀ کتاب و نوع فعالیت‌های علمی بنیاد پژوهش‌های اسلامی را از مهم‌ترین عوامل برای تداوم همکاری برشمرد.

گفتنی است، مایکل کوک(متولد سال ۱۹۴0 م) مورخ و خاورشناس انگلیسی و استاد دانشگاه پرینستون است؛ وی کتابی با عنوان «امر به معروف و نهی از منکر در اندیشه اسلامی(Commanding right and forbidding wrong in Islamic thought)  در سال ۲۰۰۲ میلادی تألیف کرده، این کتاب سال ۱۳۸۵، از سوی بیست و چهارمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی، شایسته تشویق شناخته شد و پیش از آن نیز، جوایز دیگری را از آن خود کرد.

کتاب یاد شده، به قلم روان استاد احمد نمایی ترجمه و توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی برای نخستین بار به فارسی انتشار یافته و تاکنون پنج نوبت تجدید چاپ شده است.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha