پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سید مهدی قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: امروز تمام تلاش دشمنان این است که مردم را نسبت به انقلاب بدبین کنند و نظام را از بین ببرند، اگر این اتفاق بیافتد دیگر نه اثری از مساجد باقی خواهد بود و نه از مسلمانی؛ اگر دشمن به مملکت ما دست پیدا کند به زن و بچه‌ هم رحم نخواهد کرد و وظیفه همه ماست که از کشور و نظام دفاع کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، شامگاه شنبه در جمع اهالی مسجد امام رضا(ع) ارومیه، اظهار داشت: مساجد پایگاه توحیدی و از بزرگترین نعمات خداوند به مردم هستند و مساجد باید قدر دانسته شوند، مخصوصاً مسجدی که در آن پنج وعده نماز خوانده می‌شود.

وی ادامه داد: بهترین شکر در مقابل نعمت‌های خداوند استفاده بهتر از آن نعمت است، لذا در مساجد حضور پیدا کنید و فرزندان و اولاد خود را تشویق به حضور در مساجد کنید، این مسئله، مسئله مهمی است فرزندان هم مثل پدران خود اهل مسجد و مؤمن باشند.

امام جمعه ارومیه افزود: ثواب نماز جماعت وقتی از ده نفر بیشتر باشد، در روایات ثواب بی‌نهایت به آن وعده داده شده، لذا شرکت در نمازهای جماعت و تشویق اهالی و خانواده به حضور در نماز جماعت لازمه امروز است.

وی اضافه کرد: ظاهر مساجد هم امروز باید آباد باشند، اما آن‌چیزی که مهم است آبادانی مساجد با حضور اهالی در نماز جماعت و مسجد است که حضور مردم در مسجد باعث آبادانی واقعی مسجد می‌گردد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: از اولویت‌های مسجد احترام به پیشنماز و جایگاه امام جماعت است که وقت خود را در جهت تبلیغ اسلام هزینه می‌کند و سه وعده نماز اقامه کرده و اسلام را در جامعه تبلیغ می‌کند.

وی گفت: دین اسلام به وسیله علماء در طول تاریخ باقی مانده است و در جامعه امروزی هم روحانیون هستند که با تبلیغ دین به مردم اسلام و انقلاب را حفظ کرده‌اند، بنابر آنچه که در روایات از اهل بیت ( ع ) وارد شده است در قیامت عِلم علما را با خون شهدا وزن خواهند کرد و وزن و ارزش دانش علما بیشتر از خون شهدا خواهد شد.

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: اگر عالم، عالم واقعی باشد ارزش زیادی نزد خداوند دارد و به همین سبب است که نظر به وجه عالم عبادت است.

وی گفت: نباید در مساجد اختلافات باشد و آنچه که لازمه مساجد است، جذب حداکثری مردم است و اختلاف در مساجد مردم را از مسجد دور خواهد کرد و برنامه‌های مساجد هم دیگر کاربردی نخواهد داشت، حضور در منازل اهالی مسجد که مریض می‌شوند کار نیکو و پسندیده‌ای هست و باعث جذب اهالی به مساجد می‌شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در پایان گفت: امروز تمام تلاش دشمنان این مرز و بوم این است که مردم را نسبت به انقلاب بدبین کنند و نظام را از بین ببرند و اگر این اتفاق بیافتد دیگر نه اثری از مساجد باقی خواهد بود و نه اثری از مسلمانی؛ اگر دشمن به مملکت ما دست پیدا کند به زن و بچه‌ هم رحم نخواهد کرد و وظیفه همه ماست که از کشور و نظام خود دفاع کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha