چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ نشست صمیمانه آیت الله اعرافی با کارکنان مدیریت سطوح عالی حوزه علمیه قم-حجت الاسلام حامدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حامدی گفت: راه اندازی نشست های علمی و کرسی های آزاد اندیشی در دستور کار و برنامه ریزی قرار گرفته است و در مدیریت جدید، توجه ویژه به آن شده و در حال اجرای آن هستیم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حامدی در نشست صمیمی مدیر حوزه های علمیه با کارکنان مدیریت سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که در مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد، با بیان اینکه تغییر ساختاری که در حوزه علمیه قم صورت گرفته نسبت به سایر بخشهای دیگر، بیشتر بوده، گفت: همین مسئله باعث شده نیروها به صورت جهادی فعالیت کنند و کارها را پیش ببرند که از جمله آن اجرای طرح های مانند علمی تربیتی و فقه معاصر همراه با 19 درس خارج به صورت آزمایشی بوده است.

سرپرست مدیریت سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم افزود: یکی دیگر از فعالیت ها، راه اندازی سامامه ثبت نام درس فقه معاصر است. زمانی که سامانه ثبت نام برای درس فقه معاصر راه اندازی شد، استقبال خوبی از سوی طلاب قرار گرفت.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از فعالیت ها راه اندازی سامانه برای سایر دروس خارج بوده است و درحال حاضر هزار طلبه، انتخاب درس کردند.

استاد حوزه عنوان کرد: از دیگر فعالیت ها، راه اندازی نشست های علمی و کرسی های آزاد اندیشی است، این مسئله در دستور کار و برنامه ریزی قرار گرفته است. این موارد به دلیل حساسیت های که در گذشته داشته، اجرا نشده؛ ولی در مدیریت جدید، توجه ویژه به آن شده و در حال اجرای آن هستیم. 

حجت الاسلام و المسلمین حامدی گفت: اگر چه مشکلاتی در بحث هزینه و اعتبارات بوده ولی با وجود این مسئله، طرح ها به صورت جهادی آغاز شده است.

سرپرست مدیریت سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم افزود: درحال حاضر یکی از موضوعات قابل توجه، کمبود، مسئله نیروهای انسانی است. اجرای طرح ها، نیاز به نیروی انسانی دارد. اگر به این مسئله توجه نشود، قطعا در اجرای طرح ها مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از فعالیت هایی که لازم است برای کاهش مراجعات طلاب جلو گیر شود، راه اندازی نرم افزارهایی در بخش مدارج علمی و... است که تا کنون به دلایلی تکمیل یا راه اندازی نشده است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha