پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
عباس رحیمی

حوزه/ مولف کتاب" فرزند موفق" گفت: تربیت فرزند موفق یکی از اصلی ترین وظایف خانواده هاست و بر عهده آنهاست که اولاد صالحی برای جامعه اسلامی تربیت کنند چون همین فرزندان اگر صالح باشند قطعا آینده مملکت تضمین خواهد بود.

حجت الاسلام  عباس رحیمی عباس رحیمی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، اظهار کرد: از سفارشات اهل بیت(علیهم السلام) به شیعیان و دوستداران، تربیت اولاد صالح است .

وی تصریح کرد: از مواردی که احساس می شود در جامعه برای خانواده ها نیاز است بحث تربیت فرزند است و اینکه طبق آیات و روایات در این زمینه باید بیشتر کاربشود.

امام جمعه خمینی شهر با بیان اینکه دشمن برای رسیدن به اهدافش چقدر روی فرزندان ما سرمایه گذاری می کند، افزود: اسلام نیز راهکارهای فراوانی مطرح کرده  که اگر توسط والدین انجام می شد فرزندان به روش صحیح تربیت دینی رشد پیدا می کردند.

 وی با تاکید بر اینکه اسلام توصیه بر فرزند دارشدن دارد، اضافه کرد: اسلام فرزندان مومن و صالح می خواهد؛ این که پیامبر فرمودند افتخار می کنم بر کثرت امتم و این که ازدواج کنید تا بچه دار شوید.

حجت الاسلام رحیمی خاطرنشان کرد: تکثیر اولاد در جامعه اسلامی ایران کم شده و باید افزایش پیدا کند، چون ما شیعه هستیم و کم فرزند دار شدن خیانت به مذهب علوی است.

وی همچنین اظهار کرد: خانواده ها که به دنبال فرزند کمتر هستند بدانند با این عمل  پیشرفت مملکت متوقف می شود و به زودی به یک جامعه پیر مبدل می شویم و تقلیل جمعیت در شیعه ها اگر صورت پذیرد باید جوابگوی حضرت علی باشیم .

استاد حوزه، طرح کم جلوگیری از فرزند دار شدن خانواده ها  را  اشتباه  خواند و هشدار داد: خانواده هایی که دلایل مختلفی را بهانه کرده اند و به یک یا دو فرزند اکتفا نموده اند، متوجه این مطلب نیز باشند که  فامیل گرایی و خویشاوندی به حداقل می رسد.

حجت الاسلام رحیمی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تاکید دارند که نسل اضافه شود، اما مهمتر آنکه به گونه ای صحیح تربیت شود که لازمه آن این بوده که زوج ها قبل از ازدواج آگاهی داشته باشند که چه کسی را به همسری برمی گزینند، خصوصا این امر برای مردان مهم است، سفارش اسلام  است که زنی را به همسری برگزین  که مادری نیکو برای فرزندانت باشد.

 وی هشدار داد:  قبل از اینکه  جنین در رحم مادر تشکیل شود، باید یک سیر تکاملی معنوی در خود فرد صورت پذیرد و اعمال قبل از تولد نیز بسیار مهم است.

حجت الاسلام رحیمی به روایتی از حضرت علی(ع) اشاره کرد که تربیت از سه سالگی آغاز می شود، ادامه داد: بسیاری از مردم این مسائل را نمی دانند و به آن آگاهی ندارند یا بی توجهند.

وی با بیان اینکه با وجود کتابهای بسیار زیادی که در زمینه تربیت نوشته شده، اما کتب تربیت اسلامی اندکی تالیف شده، گفت: کتابی باعنوان «تربیت فرزند موفق» را به رشته تحریر در آوردیم و آسیب های آن را نیز نوشتیم.

امام‌جمعه خمینی شهر عنوان کرد:  بازیهایی که یک کودک انجام می دهد بسیار حائز اهمیت است که ذهن او را تحت تاثیر افکار بد یا خوب قرار دهد.

وی خواندن  کتاب «تربیت فرزند موفق» را به مادران، مدرسین و دانشگاه ها توصیه کرد و اذعان داشت: قطعا از خواندن آن فایده های فراوانی  خواهند برد.

حجت الاسلام  رحیمی در ادامه به بحث نازایی و درمان آن اشاره کرد و گفت: امروزه علم پیشرفت بسیاری کرده است ودر روایات نیز به آن اشاره شده و اهل بیت راهکارهایی را در این زمینه  بیان کرده اند و ما هم دراین  کتاب به این مساله اشاراتی داشته ایم.

وی درپایان خاطر نشان کرد: تربیت فرزند موفق یکی از اصلی ترین وظایف خانواده هاست که صالحی برای جامعه اسلامی تربیت کنند، چون همین فرزندان اگر صالح باشند قطعا آینده مملکت تضمین خواهد بود اما اگر ناصالح باشند وبه سمت مدیریت یا مسئولیتی در کشور برسند حتما ضرر و زیان های فراوانی به همراه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha