جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم

حوزه/ مدیرکل پیشین اوقاف و امورخیریه استان قم، این شهر را پایگاه انقلاب و وعده بزرگ اهل بیت(ع) در آخرالزمان دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت‎الاسلام اسماعیل حسینی مقدم امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم، با اشاره به جایگاه شهر مقدس قم، در هندسه معرفتی اسلام، گفت: این شهر در روایات اهل بیت(ع) به شهر و ماوای فاطمیون و محل اجتماع انصار حجت خدا و شهری که حجت را بر شرق و غرب تمام می کند ملقب شده است.

وی افزود: امام صادق(ع) این شهر را حرم خویش و اهل بیت کرام(ع) معرفی می کند و از حضور حضرت معصومه(س) در این شهر خبر می دهد که زیارت ایشان بهشت را بر بندگان خدا واجب می کند.

مدیرکل پیشین اوقاف و امورخیریه استان قم با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) مبنی بر اینکه اگر فتنه ها به سمت شما آمد به قم و اطراف آن پناهنده شوید، بیان کرد: امام صادق(ع) از سلام و تحیت به مردم قم بیان می کنند که سپس از خداوند طلب کردند که بلا را از این شهر دور بدارد زیرا اهل این شهر حجت خدا برای سایر بلاد در شرق و غرب عالم هستند؛حضور در این شهر مبارک و حرم اهل بیت(ع) به مدت 4 سال، زیباترین خاطرات را برای هر فردی ترسیم می کند.

وی بیان کرد: قم، شهر علم و اجتهاد و مرجعیت و معنویت و بصیرت است؛ شهری که امام کاظم(ع) وعده ظهور مردی از اهل این شهر را برای قیام در راه خدا می دهد که مردمانی گرد او می ایستند که از کوه و آهن مستحکم تر هستند؛ بزرگان، امام راحل و مجاهدان انقلابی را مصداق این روایت می دانند.

حجت‎الاسلام حسینی مقدم گفت: پس از قیام امام راحل نیز هم اکنون نیز این پایگاه مقدس در سراسر دنیا، انوار درخشان معنویت و معارف عترت را نورافشانی میکند؛ حضور امامزادگان عظیم الشان در این شهر از برکات ماندگار این شهر است که امیدواریم در مسیر خدمت به این حضرات نیز در آینده گشایش های جدی ایجاد شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha