جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله سید محمد شاهچراغی - سمنان

حوزه/آیت‌الله شاهچراغی با بیان اینکه هدف انقلاب نجات اسلام و نجات ملت اسلام است، بر لزوم تقویت عرصه تبلیغات و اطلاع‌رسانی دستاوردهای انقلاب اسلامی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی، پیش از ظهر روز یکشنبه(۱۶ دی‌ماه) در نشست شورای سیاستگذاری و راهبردی بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان سمنان، به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان، با بیان اینکه انقلاب اسلامی متعلق به همه و هر قشری اعم از پیر و جوان و زن و مرد است، اظهار داشت: در برگزاری جشن‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مراقب باشیم که جشن‌ها رنگ غیر اسلامی به خودش نگیرد و از شأن و شئون اسلامی خارج نباشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مسئله مهمی است، تصریح کرد: ما می‌خواهیم جشن چهل‌سالگی انقلاب اسلامی را به دنیا نشان بدهیم که ما انقلاب کرده‌ایم و پای این انقلابی که خون‌ها برای آن ریخته شده و زحمات زیادی کشیده است، می‌مانیم.

۳ هدف از شکل‌گیری انقلاب در دیدگاه امام (ره)

وی با طرح این سؤال که چرا ما انقلاب کرده‌ایم؟ و باید هدف از شکل‌گیری انقلاب اسلامی را بدانیم و برای مردم تبیین کنیم، افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در سال ۴۲ فرموده‌اند که من در راستای شکل‌گیری انقلاب اسلامی سه هدف دارم و اول اینکه ملت ایران را از استبداد داخلی نجات بدهم (آن رژیم به گور رفت و ملت ایران با شکل‌گیری انقلاب اسلامی نجات پیدا کردند) و دوم هدف اینکه ملت را از استکبار جهانی نجات بدهم و سوم اینکه زمینه را برای ظهور امام زمان(عج) فراهم کنیم.

آیت‌الله شاهچراغی با بیان اینکه هدف انقلاب نجات اسلام و نجات ملت اسلام است، خاطرنشان کرد: در تحقق این هدف تاکنون مقداری به هدف رسیده‌ایم و مقداری نیز مانده است که به برکت انقلاب اسلامی این اهداف تحقق یابد.

۴ نکته در راستای حفاظت و صیانت بخشی از انقلاب اسلامی

وی با اشاره به این مطلب که چه کنیم تا با وجود آسیب‌های فراوان نسبت به انقلاب اسلامی، این انقلاب را حفظ کرده و صیانت بخشیم، گفت: امام خمینی(ره) نیز در راستای حفاظت و صیانت و حراست از انقلاب اسلامی فرمودند اول اینکه قوی باشید و احساس ضعف نکنید، دوم اینکه متکی به خدا باشید و تکیه‌گاه شما خداوند متعال باشد، سوم اینکه أَشِدَّاءُ عَلَی الْکفَّارِ رُحَمَاءُ بَینَهُمْ باشید و چهارم اینکه فرمودند باهم باشید و دستتان در دست یکدیگر باشد و با وحدت به کشورتان آسیبی نمی‌رسد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه ما می‌خواهیم در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، وحدت خودمان را نشان جهانیان بدهیم، تصریح کرد: آن چیزی که می‌خواهیم در این جشن نشان دهیم باهم بودن است.

تأکید بر مردم محور بودن جشن‌های انقلاب

وی با تأکید بر مردم محور بودن جشن‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سطح استان سمنان، گفت: جشن‌ها باید مردمی و توسط خود همین مردم برگزار شود زیرا انقلاب اسلامی متعلق به مردم و تشکیل‌شده توسط همین مردم است و هر کس با هر مقدار از توان مالی خود در راستای پاسداشت و گرامیداشت و بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سطح استان گام بردارد.

برجسته‌سازی نقش بانوان در شکل‌گیری انقلاب

آیت‌الله شاهچراغی همچنین با اشاره به نقش بانوان در شکل‌گیری انقلاب شکوهمند اسلامی و در عرصه‌های مختلف این انقلاب افزود: امام خمینی(ره) فرمودند که «این زن‌ها بودند که مردان را به خیابان‌های انقلاب کشاندند» و ورود و تلاش بانوان در عرصه برگزاری جشن‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی لازم است.

تبیین سه سؤال مهم برای مردم

وی با اشاره به اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید برای مردم تبیین شود که ما قبل از انقلاب کجا بوده‌ایم و چه وضع اسفناکی را در دوران پهلوی داشته‌ایم و امروز نیز به برکت انقلاب اسلامی در کجا قرار داریم و اینکه مقصد و اهداف کار چیست، گفت: باید اینکه الآن کجا هستیم و آینده کجاست برای مردم تبیین شود و دستاوردهای بی‌نظیر انقلاب اسلامی برای مردم تبلیغ و تبیین شود.

انتقاد از ضعف در عرصه تبلیغات خدمات و دستاوردها

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با انتقاد از اینکه ما در عرصه تبلیغات خدمات و دستاوردها ضعیف هستیم، افزود: ما کارهای بزرگ انجام می‌دهیم اما تبلیغات ما ضعیف است؛ مرحوم فلسفی می‌فرمودند که «اگر سوراخ سوزنی را به من نشان بدهند من آن را با تبلیغات به‌اندازه دروازه غار نشان می‌دهم» و در برخی از مواقع برنامه و کارهایی شکل می‌گیرد، اما عده‌ای به‌واسطه ضعف تبلیغات اطلاع کافی ندارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha