پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
منصوره قیاسی

حوزه/ رئیس هیئت امنای مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد ایجاد عشق به پژوهش در طلاب، ارتقای وضعیت پژوهشی بانوان طلبه یزدی همگام با آموزش و آسیب شناسی و انجام تحقیقات میدانی مسائل سیاسی را از معاونان پژوهش مدارس علمیه خواهران استان یزد خواستارشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، منصوره قیاسی در نشست هم اندیشی معاونان پژوهش مدارس علمیه خواهران یزد با بیان اینکه در طلاب، نگرش عمیق و توجه  نسبت به مسائل پژوهش بسیار کم است گفت: هرچه به قبل نگاه می کنیم وضعیت پژوهش اصلا مناسب مدارس علمیه نبوده است، اما توجه به پژوهش در حال حاضر نسبت به سال های قبل بیشتر شده است.

وی ابراز کرد: به یقین اعلام می کنم در مهارت های مدرسه، پژوهش هنوز مورد توجه زیادی قرار نگرفته و جایگاه خود را کنار آموزش پیدا نکرده است.

رئیس هیئت امنای مدرسه علمیه حضرت زینب(س)، دارابودن سوز و دغدغه پژوهشی را در مسئولین مدرسه بسیار مهم دانست و افزود: نمره محوری در طلاب، عیب و ایرادی است که متوجه مدیر و معاون  مدرسه است و دغدغه  مسئولین مدرسه باید این باشد که طلبه هنگام فارغ التحصیلی در هر یک از سطوح حوزه یک موضوع را عمیق تحقیق کند و بتواند به عنوان یک نظریه پرداز نتیجه پژوهش خود را ارائه دهد.

*عشق به پژوهش را در طلاب ایجاد کنیم

 قیاسی ادامه داد: عشق به تحقیق و پژوهش چنان باید در طلاب ایجاد شود که حتی هنگام خواندن یک آیه از قرآن، بدون فهمیدن معنا ومفهوم، از آن عبور نکنند و برای یادگیری دیگر مسائل دینی نیز این اشتیاق را داشته باشند و این عشق و جوشش را ما مدیران و معاونان پژوهش باید در طلاب به وجود بیاوریم.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در مورد رشد حرکت پژوهشی در حوزه های علمیه گفت: ما مدیران و معاونان باید به جای دغدغه اسمی به دنبال وظیفه ذاتی خود یعنی ایجاد انگیزه در طلاب برای پژوهش بیشتر باشیم.

رئیس هیئت امنای مدرسه علمیه حضرت زینب(س) تصریح کرد: تفسیر المیزان جایگاه بسیار بالایی بین علما دارد و جزو تفاسیر برجسته است، با این حال علامه طباطبایی خود اعتقاد دارند که این تفسیر نباید همیشه با همین محتوا در جامعه مورد استفاده قرار گیرد بنابراین حتی این اثر ارزشمند نیز باید به روز شود و نکته های جدیدی را از آن استخراج کنیم.

*معاونان پژوهش برنامه های کارشناسی سیاسی رسانه ملی را دنبال کنند

 قیاسی تحقیق و تفحص در کتب مختلف را روشی برای پاسخ به شبهات جدید دانست و اذعان کرد: من مسائل سیاسی را صد درصد با مسائل پژوهشی مرتبط می دانم که با تحقیق و تفحص در موضوعات سیاسی می توان به تحلیل صحیحی از آن دست یافت و ریشه یابی کرد.

وی ادامه داد: برای روشن شدن مسائل برای قشر جوان حتما باید معاونت پژوهش در این موضوع  وارد شود و دنبال کردن مسائل سیاسی با استفاده از برنامه های کارشناسی رسانه ملی و دیگر رسانه های انقلابی از وظایف اوست .

این استاد پیشکسوت مدارس علمیه خواهران استان یزد با تأکید بر اینکه یک معاون پژوهش باید دارای پتانسیل و علقه خوب و ناب پژوهشی باشد  گفت: معاون پژوهش باید مسائل و مشکلات کشور را دنبال کند و با آسیب شناسی و انجام تحقیقات میدانی دست کم هر سال راهکارهایی را برای رفع معضلات جامعه درقالب تحقیقات پژوهشی ارائه دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha