شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مختاری

فیلم مستند "در مسیر عشق El Camino Del Amor" با موضوع حجاب و پوشش اسلامی به زبان اسپانیولی تولید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حسین مختاری کارگردان این اثر به حساسیت‌های ساخت این فیلم اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر هجمه گسترده‌ای علیه حجاب آغاز شده از این رو در جلسات متعدد که حدود ۳ ماه به طول انجامید، تولید این اثر و نحوه پرداخت به موضوع مشخص شد.

وی افزود: تصویربرداری این فیلم به پایان رسیده و در مرحله تدوین قرار دارد و بنا است این اثر قرار است در شبکه‌های داخلی و خارجی به نمایش درآید.

در ادامه محمدمهدی حاتمی، تهیهکننده مستند درباره حجاب و پوشش اسلامی به زبان اسپانیولی در مسیر عشق امروز، ۱۶ دی‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: مستندی با موضوع پوشش اسلامی به زبان اسپانیایی تهیه و تولید شده است که به موضوعات کلیدی، دور از هرگونه مسائل احساسی و شعار گونه به مبحث پوشش می‌پردازد. در این مستند از زنان مسلمان کشورهای اسپانیایی زبان و آمریکای لاتین دعوت شد تا دیدگاه‌های خود دراین موضوع را بیان کنند.

تهیه‌کننده این فیلم دلیل تولید مستند مذکور به زبان اسپانیایی را رشد روزافزون گرایش به دین اسلام در کشورهای آمریکای لاتین دانست و افزود: بیشتر ساکنان آمریکای جنوبی از مسیحیان کاتولیک هستند. اهمیت به پوشش زن از آموزه‌های مشترک ادیان توحیدی است. در کلیسای کاتولیک نیز پوشیده بودن زن در فرهنگ دینی امری پسنیده قلمداد شده است و زنان برای حضور در مراسم‌های مذهبی در کلیسا لباس‌های پوشیده بر تن می‌کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه سبک سنتی پوشش برای زنان در منطقه آمریکای لاتین طی دهه‌های اخیر بر اثر نفوذ فرهنگی لیبرالیسم مورد هجمه قرار گرفته است؛ در سال‌های نه‌‌چندان دور در سینمای این منطقه شاهد حضور و هنر نمایی زنان با لباس‌های پوشیده بودیم. اما اکنون فرهنگ برهنگی در آثار تلویزیونی و سینمایی آمریکای لاتین موج می زند.

حاتمی در ادامه افزود: ما در این مستند صرفاً به‌دنبال تبیین مباحث تئوری پیرامون فرهنگ حجاب نیستیم بلکه درصدد ارائه روایتی صادقانه و جذاب از چرایی و چگونگی پذیرش حجاب اسلامی توسط زنان غیرمسلمان از منطقه آمریکای لاتین هستیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha