جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خانواده مهدوی

حوزه/ کارشناس مهدویت گفت: خانواده مهدوی، خانواده ای است، آرمانی و معنوی که علاوه بر دارابودن ارزش‌های انسانی اخلاقی و پرهیز از ضدارزش‌ها، به طور ویژه به دو موضوع خدامحوری و امام محوری توجه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، خانم وحیدی‌فر، در جمع بانوان طلبه مدرسه علمیه مکتب الزهرا(س) یزد، با اشاره به اهمیت خانه و خانواده در اسلام، اظهار کرد: توجه به جهت قبله در ساختن بنای خانه، وضع قوانینی برای ورود به خانه و خروج از آن شامل ورود از درب خانه، استیذان و استیناس، آداب خروج از خانه و ورود به خانه از جمله مصادیق اهمیت خانه از دیدگاه اسلام است.

وی با تعریف و توصیف خانواده مهدوی تصریح کرد: خانواده مهدوی، خانواده ای  آرمانی و معنوی است که علاوه بر دارابودن ارزش‌های انسانی اخلاقی و پرهیز از ضدارزش‌ها، به طور ویژه به دو موضوع خدامحوری و امام محوری توجه دارد.

این کارشناس دینی مهدویت در تبیین فواید و آثار مهدی باوری و مهدی یاوری در خانواده اذعان کرد: وجود حامی معنوی و ناظر اخلاقی و دینی، بهره‌مندشدن از دعای خیر امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف)، الگو متد شدن سیره امام عصر(عج الله تعالی فرجه الشریف) و دفع بلاها و آفات نمونه‌هایی از آثار و برکات خانواده‌ای به شمار می رود که بر محور مهدویت، برنامه زندگی خود را تنظیم نموده‌اند.

خانم وحیدی‌فر در پایان سخنان خود، امیدواری و پرهیز از از یأس، عدالت‌محوری، عزت‌مندی و عزیزمحوری، آرامش و رفاه، صلح و امنیت، اصلاح گری، سلامت و بهداشت روانی، پاکی دل‌ها از کینه و دشمنی، مسئولیت پذیری و ... را از اصول همانندسازی فرهنگ خانواده با آرمان و فرهنگ مهدویت برشمرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha