جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
احداث مرکز درمانی، فرهنگی، اجتماعی غرب اهواز

حوزه/ مرکز درمانی، فرهنگی، اجتماعی غرب اهواز، از سوی آستان قدس رضوی با مشارکت حوزه علمیه اهواز احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام عزیز عبیات، مدیر مدرسه علمیه علی ابن ابی‌طالب(ع) اهواز، در تجمع روحانیون و مبلغان این مدرسه علمیه، با اشاره به احداث مرکز غرب اهواز از سوی آستان قدس رضوی، گفت: این مرکز درمانی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع، با مشارکت و نظارت روحانیون مدرسه علمیه علی ابن ابی‌طالب(ع)، در منطقه گلدشت احداث می‌شود.

وی در ادامه به ارائه گزارشی آماری از تعداد روحانیون فارغ‌التحصیل این مدرسه علمیه پرداخت و اظهارداشت: هم اکنون حدود ۱۶۰ روحانی فارغ‌التحصیل مدرسه علمیه علی ابن ابی‌طالب(ع) هستند که از این تعداد ۱۵ نفر در قم، ۸ نفر در نجف، ۲۳ نفر در مدارس صالحی و ۴۵ نفر نیز در مساجد به عنوان ائمه جماعات مشغول به خدمت و تبلیغ هستند.

حجت الاسلام عبیات، با اشاره به برگزاری جلسه ماهیانه حدیث کساء، گفت: در این جلسات افق پیش روی مدرسه، شیوه‌های تدریس و اوضاع جاری منطقه است برای طلاب و روحانیون تبیین می‌شود.

لازم به ذکر است در پایان این نشست، حجت الاسلام کاظم حیدری، استاد حوزه علمیه اهواز، به بیان نکاتی در رابطه با ذی طلبگی پرداخت و اظهار داشت: از آنجایی که کردار و گفتار روحانیت الگو و سرمشقی برای جامعه است، حرکت الهی ما سلوک الهی را در پی داشته و به تبع آن نیز جامعه پذیرای معارف دینی خواهد بود.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha