جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجاب

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) تصریح کرد: برای مقابله با معضل بدحجابی می بایست در بین مردم و مسئولان، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به یک دغدغه مهم و فراگیر تبدیل شود.

دکتر عفت السادات خیاط نوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با بیان این که کشف حجاب رضاخانی یکی از نقاط سیاه و تاریک تاریخ کشور ما بوده، اظهار داشت: نه فقط آن زمان بلکه امروز نیز کشورهای مستکبر ، یکی از اهدافشان در عرصه تهاجم فرهنگی، ترویج مظاهر بدحجابی و بی عفتی در جوامع اسلامی همچون جامعه ماست.

وی با بیان این که باید ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به دغدغه ای فراگیر و ملی چه در بین مردم و چه به خصوص مسئولان تبدیل شود، گفت: نباید در مواجهه با این مساله به شکل سطحی و تک بُعدی برخورد کرد چرا که باید به ابعاد و جنبه های فرهنگی ، اجتماعی و حتی اقتصادی این مساله توجه داشت و برایش برنامه ریزی منسجم و هوشمندانه ای داشت.

استاد حوزه علمیه خواهران همچنین افزود: بدحجابی و بی عفتی هر چند که یک معضل اجتماعی و فرهنگی به شمار می رود، اما در مواجهه با آن بی شک نیازمند ریشه یابی علمی و معرفتی هستیم و این که نخبگان حوزه و دانشگاه که دغدغه مسایل فرهنگی و دینی دارند به این قضیه ورود کرده و رسالت تاریخی خویش را در این باره ایفا کنند.

وی البته به نقش خاص حوزویان در حل مشکلات جامعه از جمله در مقوله عفاف و حجاب اشاره کرد و بیان داشت: بی تردید در سایه ریشه یابی دقیق علمی و معرفتی و نیز در پیش گرفتن رویکردهای فرهنگی و آموزشی می توان به بخش مهمی از اهداف مدنظر دست یافت و الا به صرف نگاه سلبی و روش های قهرآمیز نمی توان این معضل را حل کرد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha