جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام سیدعلی فقیه

حوزه/ مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی گفت: تمام کشورها برای عبور از بحران عدم توسعه به فکر توسعه بخش کشاورزی افتاده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز،‌ حجت‌الاسلام سیدعلی فقیه در مراسم تجلیل و معرفی تولیدکنندگان برتر و نمونه های بخش کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی که در مجتمع فرهنگی رفاهی شهید کسایی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: کشاورزی محور اصلی توسعه اقتصاد یک کشور است، تمام کشورها برای عبور از بحران عدم توسعه به فکر توسعه بخش کشاورزی افتاده اند.

وی اضافه کرد: توسعه صنعت نیز در گرو توسعه بخش کشاورزی است که در تولید ثروت و ارز آوری برای کشور و تامین غذای سالم و رفاه، بخش کشاورزی نقش عمده و مهمی را برعهده دارد. 

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: بخش کشاورزی مرتبط با صنعت و سایر بخش های موثر در تولید است، بخش کشاورزی در سلامت جامعه نقش دارد و اگر خللی در این بخش ایجاد شود در سلامت جامعه و در بخش سیاسی کشور خدشه ایجاد می شود.

حجت‌الاسلام فقیه متذکر شد: اگر روش تولید، اصلاح بذر و مصرف بهینه آب مورد توجه قرار نگیرد، ممکن است خطری در روند تولید و توسعه بوجود آید و اگر مورد توجه قرار گیرند در توسعه کشور و تولید جهش و دگرگونی اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: از مزیت های خدادادی کشور، تنوع تولید محصولات کشاورزی است که در توسعه کشور نقش بسزایی ایفاء می کند.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی در تشریح عوامل دخیل در رونق موتور اقتصادی کشور، گفت: تولیدات غیرارگانیک، عدم توجه به مصرف بهینه آب، استفاده از کودها و سم های غیرمجاز و بیش از حد مجاز و عدم بازاریابی از مشکلات عمده بخش کشاورزی است و از عوامل موثر در موتور اقتصادی و تولید کشور بشمار می آیند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha