سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
صالحی

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که رسالت امروز روحانیت با گذشته بسیار متفاوت است، تصریح کرد: تبلیغ دین در شرایط امروز جامعه کار بسیار سخت و حساسی است و این امر ضرورت دقت و هوشیاری بیشتر روحانیت را می طلبد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری، یک شنبه شب در نشست روحانیت مرکز استان با اشاره به نقش محوری و مؤثر روحانیت در تقویت دین و معنویت در جامعه اسلامی، گفت: روحانیت همواره جزء پیشگامان دفاع از ارزش های معنوی در جامعه بوده است.

وی با بیان این که روحانیت در طول تاریخ همواره پیش رو در حرکت های ضد استعماری و استکباری بوده، افزود: با مطالعه تاریخ در خواهیم یافت همه این جنبش های مردمی که علیه ظلم و استبداد به وقوع پیوسته با رهبری روحانیت بوده است.

حجت الاسلام صالحی با تأکید بر اینکه اگر حضور پررنگ و مستمر روحانیت در جامعه نبود امروز باید شاهد پروژه دین زدایی در جامعه می بودیم، خاطرنشان کرد: روحانیت با بصیرت از تحریف و تضعیف دین در جامعه اسلامی جلوگیری کرد.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که امروز روحانیت حافظ دین و اعتقادات مردم در جامعه اسلامی است، تصریح کرد: تعامل و ارتباط سازنده روحانیت با مردم می تواند بسترساز یک رشد معنوی و فرهنگی در جامعه باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که همه دشمنی ها با روحانیت به دلیل نقش مؤثری است که این قشر در جامعه ایفا می کند است، بیان داشت: روحانیت حافظ دین و نشر دهنده ارزش های معنوی در جامعه است.

وی با بیان این که رسالت امروز روحانیت با گذشته بسیار متفاوت است، خاطرنشان کرد: تبلیغ دین در شرایط امروز جامعه کار بسیار سخت و حساسی است و این امر ضرورت دقت و هوشیاری بیشتر روحانیت را می طلبد.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که امروز جامعه اسلامی با آسیب های فرهنگی و اجتماعی بسیاری مواجه است، تصریح کرد: راه مقابله با این آسیب های خطرناک حضور مستمر مبلغان دینی در متن جامعه است.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که دشمن برای از بین بردن دین و معنویت در جامعه اسلامی شبانه روزی تلاش می کند، بیان داشت: در این میان تنها قشری که می تواند جامعه را از آنچه که هدف اصلی دشمنان دین است نجات دهد روحانیت است.

وی با تأکید براین که تلاش تبلیغی روحانیت در جامعه باید با جذابیت همراه باشد، خاطرنشان کرد: روحانیت با عمل به دین می تواند معارف دینی و قرآنی را به مخاطبان خود منتقل کند.

استاد حوزه علمیه مازندران در پایان سخنان خود با بیان این که امروز دشمن به دنبال روزنه ای به منظور ضربه زدن به روحانیت است، تصریح کرد: اعمال، رفتار و گفتار یک روحانی باید بیان کننده جایگاه رفیع او در نظام دینی باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha