پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یافتن امام جماعت شایسته برای مساجد آمریکا به ماموریت غیرممکن تبدیل شده!

حوزه/ درحالی که استانداردهای مربوط به یک امام جماعت شایسته و متناسب هم اکنون تغییر کرده و به روز شده است، یافتن امام جماعت و رهبر مذهبی شایسته برای مساجد آمریکا هم اکنون به یک ماموریت غیرممکن تبدیل شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، پیدا کردن امام جماعت و رهبر مذهبی برای برخی اجتماعات و مساجد آمریکا به یک ماموریت غیرممکن تبدیل شده است و بسیاری از جوامع دینی اسلامی در این کشور به دنبال کسی هستند که در کنار پیش نمازی، قادر به کار با جوانان بوده و بتواند رهبر خوبی برای جامعه محسوب شود.

رونی ابوذر، سرپرست هیات مدیره مرکز فرهنگی اسلامی نور و کمیته یافتن امامان جماعت در این باره گفت: کمبود کاندیدای مناسب و شایسته برای جمعیت بزرگ ما یک معضل است. ما باید برای استخدام امام جماعت باید تلاش زیادی به کار می بستیم و واقعا گشتیم.

گفته می شود این مرکز پس از سه سال جستجو موفق شد عبدالمعین یک رهبر مذهبی را چهارشنبه هفته گذشته جذب کند.

احسان باقی استاد دستیار مطالعات اسلامی در دانشگاه کنتاکی بر این باور است که مسئله کمبود امامان جماعت شایسته یکی از معضلاتی است که مسلمانان  در سرتاسر ایالات متحده با آن روبرو هستند.

استانداردها تغییر کرده اند

باقی می گوید: نبود امامان جماعت شایسته به خاطر نبود تعداد کافی امام جماعت نیست بلکه نوع امامانی که مساجد می خواهند کم است. امامان جماعتی که وطنی بوده و در اینجا بزرگ شده باشند. افراد آگاهی باشند که بتوانند با جوانان کار کنند و همچنین در میادین عمومی فعال بوده، با شرکای میان ادیانی رابطه برقرار کنند و اجتماعات مذهبی را با بیرون از خودشان آشنا سازند.

باقی افزود: در گذشته استانداردهای سنتی برای امامان جماعت وجود داشت. آنان باید قرآن می خواندند، متون قرآنی را حفظ کرده و اصول دین بلد بودند. مانند یک روحانی و عالم دینی اما اکنون استانداردها تغییر کرده اند و داشتن رابطه با جوانان و روابط میان ادیانی از اهمیت برخوردار است.

گفتنی است هم اکنون بسیاری از مساجد آمریکا فاقد روحانی تمام مدت بوده و داوطلبانی که بخشی یا تمام قرآن را حفظ هستند این مساجد را اداره می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha