چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
تصاویر/ تجمع طلاب و فضلا  با موضوع عدالت اقتصادی در مدرسه فیضیه

حوزه/ به مناسبت گرامی داشت سالگشت قیام وخیزش علما در ۱۷دی ماه ۱۳۵۶علیه رژیم ستم شاهی ، تجمع علما، اساتید، فضلا و طلاب حوزه علمیه در بیت حضرت آیت الله نوری در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، به مناسبت گرامی داشت سالگشت قیام و خیزش علما در ۱۷دی ماه ۱۳۵۶علیه  رژیم ستم شاهی، پیش از ظهر امروز تجمع  علما، اساتید، فضلا و طلاب حوزه علمیه در بیت حضرت آیت الله نوری  در قم برگزار شد.

در این تجمع که از ساعت10 و30 دقیقه آغاز شد، طلاب آمادگی خود را برای دفاع و پیروی از منویات انقلاب، ارزش های اسلامی و اخلاقی، حفظ آرمان ها و تبیین انقلاب تأکید کردند.

تجمع کنندگان ضمن گرامیداشت قیام خونین قم در سال 56 علیه رژیم سابق، آمادگی خود را برای دفاع از ولایت، انقلاب، اسلام و حمایت برای رفع مشکلات مردم اعلام نمودند.

این تجمع علما،‌اساتید، فضلا، طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم، هرساله در ایام 19 دی، برای گرامیداشت قیام خونین مردم قم در سال 56 برگزار می شود.

لازم به ذکر است: در 19دی سال 56 مردم قم با حضور در بیت مراجع تقلید و علما از جمله حضرت آیت الله نوری همدانی، مخالفت خود را علیه استبداد، ظلم و فساد رژیم اعلام کردند و همین حضور موجب شروع قیام در سایر شهرها شده است.

این قیام که معروف به قیام خونین شده، مردم زیادی بدست عوامل رژیم به شهادت رسیدند.

(چهارراه بیمارستان سابق) به پاس قیام خونین مردم قم بدست عوامل رژیم به نام میدان « شهدا» تغییر کرد تا یادآور آن قیام باشد.

سرانجام با شروع قیام مردم قم و کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم قم و شلعه ور شدن قیام درشهرهای دیگر کشور مانند تبریز، قزوین و... در حمایت از شهادت رسیدن تعداد زیادی از مردم قم، قیام مردم در بهمن سال 57 به رهبری امام راحل بنیانگذار کبیر انقلاب به ثمر نشست و پیروز شد.

313/40

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha