جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اقتصاد اسلامی بین المللی در سال ۲۰۱۸، افزایش ۱۴.۶ درصدی داشت

حوزه/ گزارش جدید منتشر شده در رابطه با رشد اقتصادی حلال مربوط به سال ۲۰۱۸، از افزایش ۱۴.۶ درصدی اقتصاد اسلامی جهانی در این یک سال گذشته میلادی خبر داده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، رسانه بلومبرگ از افزایش 14.6 درصدی اقتصاد اسلامی جهانی و رسیدن آن به رقم 32.95 میلیارد دلار  در سال 2018  در مقایسه با سال 2017 خبر داد.

بلومبرگ یک شرکت رسانه جمعی چندملیتی که مقر آن در شهر نیویورک در ایالات متحده آمریکا قرار دارد، به نقل از جداول بازار سرمایه، اطلاعات به دست آمده از کتب اقتصادی، مشاوران در سراسر معاملات مختلف از جمله وام ها، اوراق قرضه، سهام و معاملات مربوط به سال ،2018 ، یک سال گذشته میلادی این گزارش را منتشر کرد.

 این رسانه مرتبط با اطلاعات اقتصادی اعلام کرد، وام های قرض الحسنه منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا(منا) در مقایسه با سال 2017، 52.8 درصد افزایش یافته و به 127.2 میلیارد دلار افزایش یافته است. این مقدار بالاترین رقم در مقایسه با سال های گذشته بوده و رکورد مربوط به سال 2007 را شکسته است.

در این میان در مقایسه با سال 2017، ارزش صکوک و اوراق قرضه اسلامی به میزان 12.8 درصد کاهش داشته و به 86.5 میلیارد دلار رسیده؛ این رقم، پس از سال 2017، دومین مقدار به ثبت رسیده می باشد.

گفته می شود جداول اقتصادی منتشر شده توسط بلومبورگ، از جامع ترین و در دسترس ترین اطلاعات موجود در بازار سرمایه بین المللی محسوب می شوند، در این میان سازمان «رتبه جهانی اس اند پی»، در گزارش جداگانه ای اعلام کرده که سرمایه های اسلامی همچنان متمرکز هستند.

به گفته «اس اند پی» در این میان کشورهای صادرکننده نفت از جمله ایران و همچنین مالزی بیش از 80 درصد سرمایه های این بازار را به خود اختصاص می دهند.  «اس اند پی» کاهش قیمت نفت را مانعی بر سر راه رشد اقتصادی این کشورها دانسته، اما مالزی با این مسئله روبرو نبوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha