جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ پیش نشست تخصصی اولین کنفراس بین المللی تربیت دینی در ادیان ابراهیمی، ۱۹و۲۰ دی ماه، در دانشگاه علوم اسلامی رضوی و بنیاد پژوهش های آستان قدس برگزار می شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه» از مشهد، دکتر علی سروری مجد، دبیر اجرایی اولین کنفراس بین المللی تربیت دینی در ادیان ابراهیمی، ظهر امروز در نشست خبری پیرامون این برنامه گفت: مجری اصلی این کنفراس، دانشگاه امام رضا(ع) است که با مشارکت دانشگاه ها و حوزه های علمیه سراسر کشور و برخی پژوهشگاه ها برگزار می شود .

وی با اشاره به اهداف این کنفراس، افزود: تعامل و همفکری اندیشمندان مسلمان و سایر ادیان توحیدی درباره مبانی، مسائل و چالش‌های مشترک در حوزه تربیت دینی، معرفی آموزه‌های تربیتی اسلام با محوریت معارف اهل‌بیت(ع)، به ویژه حضرت امام رضا(ع) از جمله اهداف این برنامه است.

دبیر اجرایی اولین کنفراس بین المللی تربیت دینی در ادیان ابراهیمی ادامه داد: ارائه دستاوردهای جهان اسلام به ویژه انقلاب اسلامی در زمینه تربیت دینی، تبادل تجارب عملی ادیان ابراهیمی در تربیت دینی، زمینه‌سازی برای نقش‌آفرینی مؤثر آستان قدس رضوی و سایر مجموعه‌های علمی و پژوهشی در جریان فکری، فرهنگی جهان اسلام و زمینه سازی برای دستیابی به تولید دانش تربیت دینی از دیگر اهداف این کنفراس می باشد.

وی با بیان اینکه در مراکز دانشگاهی، حوزوی و موسسات آموزشی دینی، پیرامون تربیت دینی دانش های مختلفی وجود دارد، افزود: این دانش ها که در ادیان ابراهیمی و مراکز علمی آنها نیز هست، باید به اشتراک گذاشته شود.

دبیر اجرایی اولین کنفراس بین المللی تربیت دینی در ادیان ابراهیمی ادامه داد: خراسان به خاطر هجرت حضرت رضا(ع) و نهضت علمی که این همام در این منطقه ایجاد کردند، پایگاهی قوی در این زمینه است و لذا مناظرات ایشان با ادیان مختلف به خصوص ابراهیمی باعث حفظ آنها شده که این نهضت علمی برگرفته از قرآن کریم و معارف توحیدی است.

سروری مجد با بیان اینکه این کنفراس تلاش می کند تا این معارف و علوم مختلف در زمینه تربیتی دینی را به اشتراک بگذارد، افزود: فلسفه تربیت دینی، نظریه ها و الگوهای تربیت دینی، تربیت دینی و چالشهای جهان معاصر، تاریخ تربیت دینی، نهادها و تربیت دینی، اماکن مذهبی، مراکز و سازمانهای تربیت دینی، تجربه های تربیت دینی و محور ویژه تربیت دینی و معارف رضوی از جمله محورهای این کنفراس می باشد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این کنفراس از دومین پیش نشست تخصصی آن در مشهد خبر داد و ابراز کرد: اولین پیش نشست تخصصی در لبنان برگزار شد و دومین پیش نشست تخصصی با عنوان نظام تربیت دینی در دانشگاه ها و حوزه های علمیه با حضور 4 کاردینال فرانسوی و اساتید حوزه علمیه مشهد، دانشگاه علوم اسلامی رضوی و هئیت مدیره بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می شود.

دبیر اجرایی اولین کنفراس بین المللی تربیت دینی در ادیان ابراهیمی گفت: در کنار برگزاری این پیش نشست، برنامه ویژه برای مهمانان خارجی، آشنایی با حوزه علمیه کهن خراسان،  قدمت حوزه های علمیه، ویژگی های منحصر به فرد مراکز حوزوی خراسان از جمله برنامه هایی است در حاشیه برگزاری دومین پیش نشست تخصصی برگزار می گردد.

وی ادامه داد: حجج اسلام و المسلمین صادقی رشاد، دکتر وحدتی شبیری، کاردینال ژان مارک اولین، کاردنیال روبرت لوکال، هانری دولهوک و خانم دکتر علم الهدی از جمله سخنرانان این پیش نشست خواهند بود.

گفتنی است دومین پیش نشست تخصصی اولین کنفراس بین المللی تربیت دینی در ادیان ابراهیمی، در دانشگاه علوم اسلامی رضوی  و بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی 19 و20 دی ماه سال جاری برگزار می گردد.

همچنین اولین کنفراس بین المللی تربیت دینی در ادیان ابراهیمی، با حضور اندیشمندان و صاحب نظران از کشورهاو ادیان ابراهیمی، اساتید حوزه و دانشگاه در داخل کشور در اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha