جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سعیدی امام جمعه قم

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به برخی از دستورات شرع مقدس اسلام در موضوع الگوی ارتباط و تعامل اجتماعی، گفت: روند گزینش افراد مبتنی برآیات و عقل ایمانی باشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای هسته مرکزی گزینش استان قم که در سالن محراب صورت پذیرفت، ضرورت‌های استخدام را عقلانی و شرعی توصیف کرد و اظهار داشت: لازمه اجرای قواعد استخدام ممکن است زمینه  ورود تحقیقاتی در احوال شخصی را فراهم آورد و این مهم باعث می‌شود اصل ممنوعیت تفتیش در شریعت مقدس تخصص خورده تا از حدود قاعده بزرگ‌تری صیانت شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به برخی از دستورات شرع مقدس اسلام در موضوع الگوی ارتباط و تعامل اجتماعی، ابراز داشت: نفوذ ممکن است بخواهد در قالب یک کارمند رسمی به‌نظام اسلامی ضربه‌ای وارد کند که قابل جبران نباشد.

وی ادامه داد: از بدو ظهور انقلاب اسلامی جریان نفاق و دشمنان که از ظهور نظام اسلامی ناخشنود بودند بر همین مدار به دنبال القای مبنای عقلی جدایی دین از سیاست، برای دست‌یابی به نتیجه براندازی دست به طراحی ترکیبی جنگ نرم زدند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی حساسیت در گزینش را موضوعی حیاتی برای سلامت نظام اسلامی دانست و گفت: خداوند متعال در آیه 118 سوره آل‌عمران می‌فرماید«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا بِطَانَةً مِنْ دُونِكُمْ لَا يَأْلُونَكُمْ خَبَالًا وَدُّوا مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِي صُدُورُهُمْ أَكْبَرُ قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ الْآيَاتِ إِنْ كُنْتُمْ تَعْقِلُونَ»؛ای اهل ایمان! از غیر خودتان برای خود محرم راز نگیرید؛ آنان از هیچ توطئه و فسادی درباره شما کوتاهی نمی‌کنند؛ شدت گرفتاری و رنج و زیان شما را دوست دارند؛ تحقیقاً دشمنی [با اسلام و مسلمانان] از لابه‌لای سخنانشان پدیدار است و آنچه سینه‌هایشان [از کینه و نفرت] پنهان می‌دارد بزرگ‌تر است. ما نشانه‌ها [یِ دشمنی و کینه آنان] را اگر می‌اندیشید برای شما روشن ساختیم.

وی ادامه داد: این آیه شریفه باید به‌عنوان یک اصل عقلانی و دینی در رأس امور گزینشی باشد؛ چراکه نفوذ از شگرد و الگوهای مختلف استفاده می‌کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به این‌که جریان گزینش باید مبتنی بر مبانی شریعت مقدس صورت پذیرد، اظهار داشت: اگر مراجعه‌کننده‌ای در جریان گزینش صالح باشد به این معنا که کف شرایط موردنظر را دارا باشد و توان رشد به‌سوی افق اصلح را نیز دارد، مسئولان گزینش خود را برای پذیرش چنین مؤمنانی آماده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha