جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس یزد

حوزه / عضو دبیرخانه امر به ‌معروف‌‌ و نهی‌ از منکر یزد گفت: تفاوت کار فرهنگی و امر به معروف و نهی از منکر در اینجا آشکار می‌شود که کار فرهنگی، آموزش ارزش‌های اسلامی است و امر به معروف و نهی از منکر از مرحله آموزشی عبور کرده و به مرحله صیانت از این ارزش‌ها رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از یزد، کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر با حضور هادی دهقان، عضو دبیرخانه امر به ‌معروف‌‌ و نهی‌ از منکر در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس (س) یزد برگزار شد.

دهقان در ابتدا درباره لزوم امر به معروف ونهی از منکر، گفت: این فریضه الهی جزء فروع دین و از جمله احکام عملی است و همچنین در اصل 8 قانون اساسی به آن اشاره شده است و این مسئله اهمیت این بحث را روشن می‌کند.

عضو دبیرخانه امر به ‌معروف‌‌ و نهی‌ از منکر یزد افزود: قرآن در آیه‌ی 104 سوره آل‌عمران می‌فرماید: «و باید از شما گروهی باشند که مردم را به سوی خیر دعوت نمایند و به کار شایسته وا دارند و از کار ناپسند باز دارند. یقینا اینان رستگارانند» با توجه به آیه‌ی قبل و بعد این آیه شریفه این طور برداشت می‌شود که یکی از عوامل تفرقه گریزی، امر به معروف و نهی از منکر است.

وی اظهار داشت: تفاوت کار فرهنگی و امر به معروف و نهی از منکر در اینجا آشکار می‌شود که کار فرهنگی آموزش ارزش‌های اسلامی است و امر به معروف ونهی از منکر از مرحله آموزشی عبور کرده و به مرحله صیانت از این ارزش‌ها رسیده است.

دهقان ادامه داد: آیه‌‍‌‌ی 104‌ به این اشاره می‌کند که امر به معروف را گروهی که در آن تخصص دارند حتما انجام دهند ولی در همین سوره در آیه 110‌ اشاره می‌کند که همگان باید به این مهم عمل کنند و شما یعنی گروه مومنان بهترین امت برای اجرای این مهم هستید، پس این وجوب شامل همگان می‌شود.

مدرس کارگاه آموزشی امر به معروف ونهی از منکر با اشاره به آیات 114 آل‌عمران و 71 توبه و بررسی اجمالی این آیات از لحاظ لفظی و معنوی جایگاه والای امر به معروف ونهی از منکر را تبیین کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha