پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دكتر نصرت الله ضرغام

حوزه/ رئیس بنیاد ملی علم ایران تصریح کرد: در حال حاضر ، ایجاد و توسعه شرکت های دانش بنیان باید جزو اولویت های کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،دكتر نصرت الله ضرغام  طی سخنانی در نشست انعقاد تفاهم نامه میان دانشگاه قم و بنياد ملي علم ايران که در سالن جلسات دانشگاه قم برگزار شد، با تاکید بر لزوم برنامه ریزی هدفمند در توسعه علمی و پژوهشی کشور، اظهار داشت: در حال حاضر ما در داخل با حجم بالای فارغ التحصيلاني مواجه هستیم كه نسبت عرضه و تقاضاي نيروي عالي كشور را برهم زده و با رشد خطي، كمي و كوركورانه و بي هدف افزايش فارغ التحصيلان خواه ناخواه به سمت استخدام هايي مي رويم كه دانش، علم و مهارت بالاتري در آنها وجود داشته باشد.

وی همچنین خواستار اهتمام همه جانبه در زمینه ایجاد و توسعه شركت هاي دانش بنيان در کشور شد و افزود: ما هرچقدر اين شركت ها را توسعه دهيم نيازمان به دانشگاه ها بيشتر خواهد شد ، ضمن آن که به مراتب كيفيت كار و راندمانمان نيز بالاتر خواهد رفت.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران کشور وابسته به وزارت علوم ، لازمه اين پيشرفت را تربيت مديران مناسب عنوان كرد و گفت: بايد مديري تربيت كرد كه اشراف به سرمايه هاي داخلي، سرمايه هاي اجتماعي، سرمايه انساني و سرمايه فكري داشته باشد و اگر اين دانشگاه بخواهد در اين مسير گام بردارد نياز به ايجاد پرونده مديريتي و مكتوب سازي نقاط قوت و ضعف مديران خود و آن هم نه با رويكرد حراستي دارد.

وی اضافه کرد: بايد به اين فكر بود كه با هزينه اندك، منابع درآمدي خود را افزايش دهيم و همه ظرفيت ها را ببينم که اگر این گونه شد، خواهیم توانست در کشور تحولات بهتر و امیدوارکننده تری را رقم بزنیم.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha