شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اتحادیه ترکی اسلامی در آلمان، خواستار کاهش تنش ها علیه مسلمانان شدند

حوزه/ در نشستی که اخیرا برگزار شد، اتحادیه ترکی اسلامی امور دینی (دیتیب) در آلمان، خواستار کاهش «تنش ها» علیه مسلمانان با بازگشت به «درک و پذیرش متقابل» شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری«حوزه» به نقل از  دیلی صباح، اتحادیه ترکی اسلامی امور دینی(دیتیب) در آلمان خواستار کاهش «تنش ها» علیه مسلمانان با بازگشت به «درک و پذیرش متقابل» شد.

این نهاد روز گذشته اعلام کرد، در جلسه هیات اعضاء که روز 4 ژانویه برگزار شد، رئیس جدید شورا را منتخب کرده که هدف این اقدام کم کردن بحث و تنش هایی است که در سه سال گذشته ادامه داشته است.

در یک نشست خبری، این اتحادیه اعلام کرد  که در سه سال گذشته با انتقاداتی روبرو بوده و بحث ها سبب ایجاد اختلاف در جامعه  شده و جامعه به دو دسته «ما» و «آن ها» تقسیم بندی شده اند. آن ها اعلام کردند این دیدگاه که مسلمانان مخالف و مشکل ساز هستند نه تنها به مسلمانان در آلمhن صدمه زده، بلکه برای فرهنگ اجتماعی نیز مسموم کننده است.

این شورا بر نیاز شدید که کاهش تنش ها و بازگشت به درک متقابل تاکید کرد.

 

گفتنی است این اتحادیه ترکی اسلامی امور دینی  (دیتیب) هم اکنون بیش از 900 مسجد را در سرتاسر آلمان اداره کرده که متعلق به جمیع تقریبا 5 میلیونی مسلمانان ترک تبار و دیگر گروه های اقلیت مسلمان بوده ، تا اینکه در سال 2016 دولت آلمان این نهاد را متهم به جاسوسی علیه کشور کرد. در سال 2017 تحقیقاتی توسط دفتر دادستانی آلمان علیه چندین تن از امامان جماعت مرتبط با این نهاد در رابطه با اتهامات  جاسوسی برگزار شده و پلیس آلمان به نمایندگی از دولت ترکیه، به خانه 4 امام جماعت در ایالت مختلف آلمان علیه سازمان تروریستی فتح الله گولن یورش برد.

بر خلاف اتهامات رسمی آلمان، اداره فدرال حفاظت قانون اساسی در نوردراین وستفالن، هیچ مدرکی را مبنی بر پیوستن دیتیب به فعالیت های جاسوسی پیدا نکرد.

این سازمان در بیانیه خود روز دوشنبه اعلام کرد آماده است تا سهم خود را به منظور کاهش تنش ها انجام دهد و افزود که دیانت در آنکارا مرجع معنوی و مذهبی برای این سازمان خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha