جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ زندانبان زندان کانتی کیوهوگا در شهر کلیولند، یک زندانی مسلمان را به جرم اینکه قصد نماز خواندن داشته، به شدت مورد ضرب و شتم قرار داد. بازرسان تیم تحقیقاتی اعلام کرده اند که مجازات انضباطی برای وی در نظر گرفته می شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری«حوزه» به نقل از news5cleveland، یک زندانبان در شهر کلیولند واقع در ایالت اوهایوی آمریکا، به یک زندانی مسلمان به جرم نمازخواندن در محوطه زندان حمله کرده و او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده است.

منابع متعدد تایید کرده اند که بازرسان تحقیقات پیرامون برخورد زندانبان کانتی کیوهوگا به سبب حمله به زندانی مسلمان هنگام نماز  را آغاز کرده اند. این حادثه در اوایل ماه نوامبر سال گذشته رخ داده و به گفته منابع، به این مسلمان گفته شده که در آن بخش زندان حق نماز خواندن ندارد. وی حاضر به پذیرش نشده و پس از درگیری لفظی میان دو نفر، زندانبان به زندانی حمله کرده است.

شورای روابط اسلامی آمریکایی(کایر) بزرگترین سازمان حامی حقوق مسلمانان در ایالات متحده، به نمایندگی از این زندانی مسلمان اعلام کرد: وی با کمک یک افسر دیگر از پشت به او حمله کرده، او را از زمین بلند کرده و از ناحیه گردن در حالت خفه کننده ای قرار داده به طوری که او دیگر قادر به نفس کشیدن نبوده، سپس او را روی زمین کشیده و در نهایت با صورت به زمین سیمانی کوبیده است.

شورای کایر اعلام کرد که نامه هایی از این زندانی در رابطه با اتهامات دریافت کرده است. وی ضمن بیان اینکه برخوردهای زندانبان ناقض حقوق دینی او بوده اند اعلام کرد که تصور می کند برخورد خشن عله او به این سبب بوده که وی از حق دفاع کرده و علیه برخی کمک کاری ها صدایش درآمده است.

در گزارش تیم تحقیقاتی نیز خشونت بی رحمانه و شدید، استفاده از زور در تنبیه و رفتار وحشیانه تیم امنیتی زندانبانان مورد انتقاد قرار گرفته است.

سخنگوی این تیم تحقیقاتی گفته که افسر مربوطه به سبب برخورد فیزیکی با زندانی و دیگر خشونت هایی که مرتکب شده، با برخورد انضباطی روبرو خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha