جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زهرائیه

حوزه/ ایجاد نشاط و شادی، حفظ حریم همسر، آرامش و مدیریت داخلی خانه و حفظ اموال همسر زیر مجموعه های مهارت رفتاری غیر کلامی هستند که تأثیر زیادی در حفظ بنیان خانواده ها دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، خانم اشرف رضایی در نشست اخلاقی – مشاوره ای مدرسه علمیه زهرائیه نجف آباد به سبک زندگی آیت الله العظمی بهجت اشاره کرد و گفت: ایشان هرگز در خانه ای که زن و شوهر با هم اختلاف داشتند، نمی خوابیدند و معتقد بودند که آن خانه از فضل الهی به دور است.

وی، توانایی زن در اداره خانواده را کسب مهارت های لازم در برخورد با همسر و فرزندان ذکر کرد و افزود: مهارت های فنی برای سیاست ها در خانواده چند بخش است؛ مهارت های رفتاری که شامل کلامی و غیر کلامی می شود و مهارت ها حقوقی که شامل حق شوهر و مسئله تمکین می شود.

استاد و مشاوره حوزه، به توضیح مهارت رفتاری کلامی و غیر کلامی پرداخت و گفت: از جمله مسائلی که در مهارت رفتاری کلامی باید در نظر بگیریم این است که هرگز همسر خود را سرزنش نکنیم، چون به غرور او لطمه وارد می کند و این زنگ خطری است برای خانواده، پس بهتر است لحن صحبت همیشه محبت آمیز باشد، ایجاد نشاط و شادی، حفظ حریم همسر، آرامش و مدیریت داخلی خانه و حفظ اموال همسر زیر مجموعه های مهارت رفتاری غیر کلامی هستند که تأثیر زیادی در حفظ بنیان خانواده ها دارد.

رضایی به شیوه های انتقاد از همسر اشاره کرد و ابراز داشت: انتقاد نباید موردی باشد و باید تلاش انتقاد از روی اصول صورت گیرد و به صورت کلی بیان شود، همچنین در زمان صحبت با همسر باید مراقب بود که حرفش قطع نگردد و صحبت خود را تمام کند.

وی، قدردانی را بخش مهم زندگی بیان کرد و گفت: قدردانی از زحمات همسر، به او ارزش می دهد و جایگاه او را به عنوان ستون خانواده حفظ می کند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha