شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اجلاسیه اعتاب

حوزه/ پیشنهادات تولیت ها که مربوط به مسائل قانونی و حقوقی رفاهی است به کارگروه حقوقی خدماتی امنیتی ارجاع شود و مواردی مانند تسهیل زیارت، ساماندهی زائران، مسائل رفاهی زائر و احصای قوانین حوزه گردشگری را با همکاری معاونت گردشگری استان ها و مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، اجلاسیه آستان های مقدس و بقاع متبرکه کشور، پیش از ظهر امروز در حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ(ع) با حضور نمایندگان اعتاب مقدس برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این اجلاسیه مصوب شد که با توجه به عنوان جلسه و برنامه ریزی دیدار با مقام معظم رهبری و ارائه گزارش عملکرد آستان های مقدس در چهل سالگی انقلاب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی و آیت الله ری شهری پیگیری و زمان را به اعضا اطلاع رسانی کنند.

همچنین مصوب شد موارد دو و سه پیشنهادات تولیت ها که مربوط به مسائل قانونی و حقوقی رفاهی است به کارگروه حقوقی خدماتی امنیتی ارجاع شود و مواردی مانند تسهیل زیارت، ساماندهی زائران، مسائل رفاهی زائر، احصا قوانین حوزه گردشگری و ... را با همکاری معاونت گردشگری استان ها و مجلس شورای اسلامی پیگیری کنند و در حوزه تسهیلات رفاهی به زائر از ظرفیت تشکل های مردمی استفاده شود.

مورد چهار پیشنهادات  تولیت ها به دو کارگروه توسعه آموزش و پژوهش و کارگروه قرآنی فرهنگی واگذار شود و مواردی مانند تقویم مشترک و کتابچه معرفی آستان ها مقدس مورد توجه قرار گیرد.

پیشنهادات مختلف در تمامی حوزه ها و همچنین پیشنهادات مرتبط به نظرات تولیت ها به صورت مکتوب به دبیر خانه اعلام شود.

مورد پنج پیشنهادات تولیت ها به کارگروه فرهنگی قرآنی واگذار شود تا با همکاری مجموعه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی انجام شود تا در مرحله نخست مجموعه پیشنهادات و تجربیات ایشان در حوزه سوعات زائر برای تمامی اعضای کمیته نمایندگان ارسال شود تا در نهایت با پیگیری نمایندگان کارگروه قرآنی فرهنگی پیشنهادات عملیاتی شود، همچنین آستان ها دیگر معرفی محصولات خود را در این حوزه برای دبیرخانه ارسال کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha