جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ایت الله دژکام

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: اعتقاد ما این است که اسلام همان انقلابی را که بشر باید در طول زندگی اجتماعی خود تجربه کند، در خود دارد و انقلابی بودن یعنی پیروی از اسلام ناب؛ اسلام نابی که پیامبر و اهل‌بیت (ع) به ما آموزش دادند، اسلام انقلابی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین لطف‌الله دژکام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در شیراز، با اشاره به شاخصه‌های و مؤلفه‌های شکل‌گیری حوزه انقلابی، اظهار داشت: ما باید انقلابی بودن را هم به‌حساب طلبگی خود بیاوریم؛ یعنی ممکن است در تعریف انقلابی بودن از نگاه دینی و اسلامی و آنچه در یک قرن گذشته بیشتر از سوی مارکسیستها تبلیغ شد، تفاوت ویژه وجود داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس تصریح کرد: اعتقاد ما این است که اسلام همان انقلابی را که بشر باید در طول زندگی اجتماعی خود تجربه کند، در خود دارد و انقلابی بودن یعنی پیروی از اسلام ناب؛ اسلام نابی که پیامبر و اهل‌بیت(ع) به ما آموزش دادند، اسلام انقلابی است.

وی افزود: پیش از آن‌که ما بخواهیم به دیگران بپردازیم، محور اصلی این حرکت تحول در انسان است. در روایات آمده است که ابتدا باید انقلابی در درون ما شکل بگیرد و سپس آن را در جامعه پیاده کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دژکام خاطرنشان کرد: این نگاه به معنی محدود کردن دین در حیطه کار فردی و معنوی و درونی نیست، ما میخواهیم بگوییم که این‌یک معنویت فراگیری است که تمام عرصههای زندگی انسان را در برمیگیرد و اگر درون فرد اصلاح نشود، نمیتواند جامعه را اصلاح کند؛ بنابراین با این شروع، یکی از عناصر انقلابیگری انتظار موعود است که امید و تلاش برای حرکت و رسیدن به نقطه آرمانی مهدوی را برای ما افزایش میدهد، همچنین طرفداری از عدالت که یکی از جنبههای انتظار حضرت هم هست؛ یعنی ما باید عدالتخواهی را در وجود خود و حوزویان و مردم گسترش بدهیم.

وی گفت: آنچه من از زمان جوانی به یاد میآورم که امام(ره) در بحثهای خود از انقلاب داشتند، پرسش در خصوص توانایی انقلاب برای پاسخ به مسائل اقتصادی و اجتماعی بود، به خاطر میآورم که متفکران بزرگ اروپایی میگفتند که ممکن است که امام(ره) اکنون سیستمی ارائه ندهد؛ اما نکتهای را اشاره کرده که کلید تمام حرکتها است و آن تأکید ایشان بر عدالت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس تصریح کرد: اسلام و به ویژه مذهب تشیع دین عدالت است و ما باید بیش‌ازپیش در حوزه بر این مسئله کارکنیم و به‌صورت یک نظریه مدون به تمام دنیا صادر کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha