پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
خدری

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر از فعالیت بیش از ۲۰۰ روحانی در مدارس آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت علاوه براین تعداد ۸۰ نفر از مبلغات و مبلغان در مدارس امین آموزش و پرورش استان فعالیت می کنند اما مساله مهم در این فعالیت این افراد مشخص نبودن جایگاه این روحانیون در مدارس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از بوشهر حجت الاسلام رضا خدری امروز در گردهمایی کمیته های همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان بوشهر، در  دانشگاه فرهنگیان گفت: بیش از 200 روحانی در مدارس آموزش و پرورش استان مشغول فعالیت هستند.

مدیر حوزه علمیه اسان بوشهر افزود: علاوه براین تعداد 80 نفر از مبلغات و مبلغان در مدارس امین آموزش و پرورش استان فعالیت می کنند، اما مساله مهم در این فعالیت این افراد مشخص نبودن جایگاه این روحانیون در مدارس است.

وی افزود: همه این روحانیون در مدارس امین نوع 2 فعالیت می کنند که با مشکلاتی مواجه هستند، در گذشته یک مدرسه نوع یک در شهر خورموج فعال بود که به عنوان مدرسه پیش حوزوی شناخته شده بود و عملکرد آن به گونه ای بود که هم آموزش و پرورش و هم حوزه علمیه از ان راضی بودند.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه دست مبلغان و مبلغات در مدارس امین نوع یک برای فعالیت های فرهنگی دینی بازتر است، اظهار داشت: فعالیت روحانیون در مدارس امین نوع 2 در حد نماز جماعت و حضور در دفتر است که شاید دانش آموزی برای مساله ای به آن مراجعه کند، هرچند در همین حد هم خوب است، اما ظرفیت روحانیون بیش از این است و می توانند موثرتر باشند.

مدیر حوزه علمیه استان به موضوع حق الزحمه مبلغان در مدارس آموزش و پرورش اشاره کرد و ابراز داشت: دریافتی این مبلغان از حوزه علمیه است و مبالغی که آموزش و پرورش پرداخت می کند بسیار ناچیز است و کفاف حداقل های زندگی آنان را نمی کند و باید در سطح کشور نسبت به این مساله تدبیری شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha