جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مصلح امام جمعه شهرستان دشتستان

حوزه/ حجت الاسلام مصلح، عزل و نصب های سفارشی و بی ضابطه و عدم رعایت اصل شایسته سالاری در مدیریت را چالش آموزش و پرورش دانست و گفت: بعضاً به دلیل توصیه دیگران افرادی در مدیریت گماشته می شوند که هیچ گونه صلاحیت و لیاقتی برای امر تعلیم و تربیت ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح، امروز در گردهمایی کمیته های همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان بوشهر، در سالن دانشگاه فرهنگیان به تعامل حوزه های علمیه شهرستان دشتستان با آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: اقامه نماز روحانیون و طلاب در مدارس شهرستان، تامین مشاوران مذهبی، اعزام گروه های تبلیغی به مدارس در طول سال و حضور ائمه جمعه شهرستان در مدارس جهت اقامه نماز جماعت از جمله این تعامل و همکاری است.

امام جمعه برازجان افزود: جذب دانش آموزان به مساجد و مراکز مذهبی، تشویق دانش آموزان برتر در مساجد و مصلاها  و حضور در اردوهای فرهنگی از دیگر فعالیت حوزه های علمیه شهرستان با آموزش و پرورش است.

وی به برخی مشکلات نیز اشاره کرد و گفت: مشکل ایادب و ذهاب روحانیون و مبلغات، عدم پرداخت حق القدم مبلغین مدارس و عدم تامین حقوق مکفی برای مشاوران مذهبی، نبود حداقل امکانات و ابزار برای کار فرهنگی مبلغان مدارس، عدم ایفای نقش حوزه در امر آموزش خانواده، عدم تحقق صحیح مدارس امین و عدم همراهی و همکاری بعضی از مدیران و معلمان در امر تربیتی از جمله چالش ها و مشکلات است.

حجت الاسلام مصلح همچنین عزل و نصب های سفارشی و بی ضابطه و عدم رعایت اصل شایسته سالاری در مدیریت را دیگر چالش آموزش و پرورش دانست و گفت: بعضاً به دلیل توصیه دیگران افرادی در مدریت گماشته می شوند که هیچ گونه صلاحیت و لیاقتی برای امر تعلیم و تربیت ندارند.

امام جمعه برازجان همچنین گفت: برخی از مدارس نمازخانه مناسبی ندارند و یا از امکانات لازم همچون وسایل سرمایشی و فرش محرومند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha