جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بازار

حوزه/ حجت الاسلام ارتقایی با تاکید بر این که نمی توان همه مشکلات را به گردن تحریم ها و غرب انداخت، گفت: گرانی بسیاری از کالاهای موجود در بازار هیچ ارتباطی به تحریم ها ندارد و افزایش قیمت گوشت و مرغ با رشد سرسام آور قابل درک نیست.

حجت الاسلام مهدی ارتقایی، معاون تبلیغ حوزه علمیه همدان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با اشاره به بدعهدی های آمریکا و هم پیمانانش، گفت: در قضیه برجام همه جهانیان حتی افرادی که حافظه تاریخی خوبی نداشتند و بد عهدی آمریکا را لمس نکرده بودند دلایل عدم اعتماد به آمریکا را به عینه دیدند.

وی افزود: اگر قبل از برجام به دنبال سازش بودند تا حدودی نمی شد به آن ها خرده گرفت، اما پس از برجام و بد عهدی های مکرر آمریکا، صحبت از مذاکره مجدد با عقل همخوانی ندارد.

حجت الاسلام ارتقایی تصریح کرد: برجام قراردادی بین المللی با سازوکار های خاص خودش بود، اما دیدیم که به راحتی آب خوردن آمریکا همه چیز را رها کرد و از آن خارج شد، لذا کسی که به دنبال مذاکره باشد،یا خائن است یا نادان سیاسی.

معاون تبلیغ حوزه علمیه همدان تاکید کرد: آمریکا بعد از انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی برای مخالفت و ضربه زدن به جمهوری اسلامی دریغ نکرده است و پس از برجام هم این فشار ها به اوج خود رسید، بنابراین امید داشتن به این دشمن کار بسیار اشتباهی است.

وی با بیان این که بعد از برجام باید برای همه مسجل شده باشد که آمریکا قابل اعتماد نیست، اظهار کرد: نمی توان همه مشکلات را به گردن تحریم ها و غرب انداخت. به گفته کارشناسان، اعمال تحریم ها در حدود 20 درصد بر اقتصاد ما می تواند تاثیر گذار باشد، اما مشکلاتی که امروز آن ها را لمس می کنیم خیلی بیشتر از این ارقام است.

حجت الاسلام ارتقایی، حضور نهادهای نظارتی را کم رنگ خواند و گفت: گرانی بسیاری از کالاهای موجود در بازار هیچ ارتباطی به تحریم ها ندارد و افزایش قیمت گوشت و مرغ با رشد سرسام آور قابل درک نیست.

معاون تبلیغ حوزه علمیه همدان خاطر نشان کرد: نهادهای نظارتی و دولت در این شرایط نتواسته اند همراه با این جنگ اقتصادی حرکت کنند و فقط مشکلات را به تحریم ها، آمریکا و غرب ربط می دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha