پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه/ حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که امروز روحانیت با بهره گیری از رسانه قوی به نام منبر و خطابه می تواند اثرگذاری بسیار مطلوبی در حوزه های دینی، فرهنگی و سیاسی در جامعه داشته باشد، تصریح کرد: منبر یک رسانه عظیم است که در طول تاریخ به ویژه در دوران نهضت انقلاب آثار بسیار خوبی از خود به یادگار گذاشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، عصر امروز در نشست مبلغان نور و محمود آباد بر ضرورت گسترش دایره تبلیغ در فضای شهرستان ها تأکید کرد.

وی با بیان این که همه ظرفیت ها باید در جهت تبلیغ صحیح در جامعه استفاده شود، افزود: امروز مبلغان دینی در کنار رسالت اصلی خود که همان تبلیغ دین است باید حافظ ارزش های انقلابی در جامعه نیز باشند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که رسالت تبلیغی امری سخت و بسیار مهم است که در طول تاریخ پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) عهده دار آن بودند، گفت: اما در دوران غیبت این علما و روحانیان هستند که این وظیفه سنگین را بر عهده دارند.

وی با بیان این که شرایط امروز جامعه، تبلیغ دین و ارزش های معنوی در جامعه را بسیار سخت کرده است، خاطرنشان کرد: امروز مخاطبان ما نسل جوان و تحصیل کرده ای هستند که با آگاهی کامل سؤوالات و شبهات خود را مطرح می کنند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این در چنین شرایطی مبلغان دینی باید دارای علم بالا باشند تا بتوانند به راحتی به سوالات نسل جوان پاسخ دهند، تصریح کرد: عدم پاسخگویی به سوالات جوانان موجب بی اعتمادی آنها از دین و فاصله گرفتن از روحانیت می شود.

وی با تأکید براین که امروز هدف دشمن جدا کردن مردم به ویژه نسل جوان از روحانیت است، خاطرنشان کرد: دشمن با ابزارهای فریبنده تلاش می کند جوان ایرانی را به سمت خود جذب کند تا با سوء استفاده از جوانان اهداف خود را در جامعه اسلامی عملیاتی کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که هر چه تعامل و ارتباط روحانیت با مردم و جوانان بیشتر شود دشمن از مواقع شیطانی خود عقب نشینی خواهد کرد، افزود: روحانیت با روشنگری و آگاهی دادن به جوانان می تواند مسیر رسیدن دشمن به اهداف پلیدش را ناهموار کند.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که امروز روحانیت با بهره گیری از رسانه قوی به نام منبر و خطابه می تواند اثرگذاری بسیار مطلوبی در حوزه های دینی، فرهنگی و سیاسی در جامعه داشته باشد، خاطرنشان کرد: منبر یک رسانه عظیمی است که در طول تاریخ به ویژه در دوران نهضت انقلاب آثار بسیار خوبی از خود به یادگار گذاشته است.

وی با بیان این که متأسفانه دشمن با بیان مطالب دروغین و غیر واقعی تلاش می کند چهره ای نادرست از روحانیت و نظام در میان مردم معرفی کند، افزود: در چنین شرایطی روحانیت باید ارتباط خود را با متن جامعه قوی تر کند تا این توطئه های دشمن خنثی شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha