پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ذ

حوزه/ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس گفت: مقابله «صحیح» و «معقول» با جریان های افراطی مهم‌ترین مسئله روحانیون جهان اسلام است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، همایش «راهکارهای مواجهه با اندیشه‌های افراطی و تکفیری»، با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی، رئیس دبیرخانه کنگره بین المللی مقابله با جریان های افراطی و تکفیری و علمای شیعه و اهل سنت مناطق تلفیقی استان فارس، در سالن اجتماعات شهید امامی فرمانداری ویژه شهرستان لارستان برگزار شد.

در آغاز این همایش، حجت الاسلام رسول بینازاده، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس در سخنانی، مقابله «صحیح» و «معقول» با جریان های افراطی را مهم‌ترین مسئله برای روحانیون جهان اسلام خواند و تصریح کرد: بانیان گروه های تکفیری می‌خواستند اعتبار و ابهت اسلام و مسلمانان را خدشه‌دار کنند که متاسفانه تا حدی هم موفق بوده‌اند.

وی با تأکید بر ضرورت شناخت هدف‌ها و ریشه‌های جریان های تکفیری در جهان اسلام، اظهار داشت: دشمنان مختلف مسلمانان به‌دنبال وهن دنیای اسلام بوده و هستند اما در حقیقت موجب وهن و خفت خود شده‌اند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس، شناخت دقیق تفکرات افراطی و معرفت دینی را مقدم بر مبارزه با این تفکرات و جریان ها دانست و با اشاره به تلاش های برخی علمای بزرگ سنی و شیعه برای مواجهه معقول با افراط گرایی، گفت: یکی از بزرگانی که در این زمینه تلاش کرده‌اند، آیت الله العظمی مکارم شیرازی هستند که با تشکیل دبیرخانه مقابله با جریان های افراطی و تکفیری و نوشتن کتاب ها و مقالاتی، بسیار خوب عمل کرده‌ و قدم های جدی برداشته‌اند.

حجت الاسلام بینا زاده با تأکید بر آگاه‌سازی جوانان و مردم در همه جوامع اسلامی نسبت به تفکرات افراطی اسلامی، افزود: البته دشمنان اسلام همچون آمریکا و اسرائیل در شکل‌گیری جریان های افراطی به‌ویژه داعش، القائده، طالبان، و ... نقش اصلی داشته‌اند، اما نباید ریشه‌ها و زمینه‌های موجود در میان مسلمانان را فراموش کنیم و به‌دنبال خشکاندن این ریشه‌ها که ناشی از عدم وحدت و آگاهی است، باشیم

پخش کلیپ

در ادامه، نشست کلیپ کوتاهی در مورد فعالیت‌های گسترده‌ی آیت الله العظمی مکارم شیرازی و تشکیل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی و تکفیری پخش شد.

مسلمانان را به جان یکدیگر انداخته اند

سپس، حجت‌الاسلام خوشخو، معاون بین الملل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی و تکفیری، ضمن قدردانی از همکاری فرمانداری ویژه شهرستان لارستان، تصریح کرد: دشمنان اسلام به این نتیجه رسیده‌اند که بهترین راه برای انحراف بیداری اسلامی این است که مسلمانان را به جان یکدیگر بیاندازند .

معاون بین الملل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی و تکفیری با بیان اینکه دشمنان جریان های تکفیری را به جان یهودیان و مسیحیان نیز انداخته‌اند، تأکید کرد: این جریان اسلام را خشن جلوه می‌دهد و قصد دور کردن مردم از اندیشه‌های ناب پیامبر رحمت داشته و دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha