پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
گزیده اخبار

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

حماس جاسوس صهیونیست ها را تقدیم ایران کرد

"محمود الزهار" رئیس فراکسیون حماس در مجلس فلسطین اظهارداشت: ایران حامی اساسی مساله فلسطین است و به مساله فلسطین بسیار اهمیت می دهد از همین رو ما هیچ اقدامی را برای مقابله با دشمن انجام نمی دهیم مگر اینکه دوستانمان را از اوضاع مطلع کنیم.وی تصریح کرد: نه فقط ساز و کار را با آنان مطرح می کنیم بلکه درباره اهداف کلی و استراتژی و ابزارهای تحقق اهدافمان در نبرد با دشمن با مسئولین ایرانی گفت و گو می کنیم.رئیس فراکسیون حماس در مجلس فلسطین افزود: گفت و گوی ما با مسئولین جمهوری اسلامی ایران مطبوعاتی نیست بلکه برای تحقق اهداف مقاومت ضد صهیونیستی در نبرد علیه این رژیم، رنج های مردم فلسطین، روابط ما با کشورهای عربی و مسائل گوناگون است. الزهار خاطرنشان کرد: تشکیلات خودگردان فلسطین رزمندگان مقاومت را رصد کرده و فعالیتهایشان را به رژیم صهیونیستی اطلاع می دهد زیرا هماهنگی امنیتی و اطلاعاتی با رژیم صهیونیسی برای محمود عباس مقدس است.

 

اروپا تحریم را با لیست ترور کلید زد

رویترز به نقل از وزارت خارجه دانمارک و دیپلمات‌های اتحادیه اروپا مدعی شد که یک واحد از وزارت اطلاعات و دو ایرانی در لیست تروریسم‌ اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند.سعید هاشمی مقدم به همراه اسدالله اسدی در لیست موسوم به تروریسم اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند.رویترز همچنین نوشت که نام این افراد به طور رسمی در یادداشت رسمی اتحادیه اروپا که روز چهارشنبه منتتشر می‌شود، ذکر خواهد شد.همچنین مقامات خبر داده‌اند که قرار است دارایی‌های یک واحد وزارت اطلاعات و دو ایرانی ذکر شده از روز چهارشنبه مسدود شود.

 

پاریس به ایست آمریکا اعتراف کرد

کروز تحلیل‌گر سیاسی و مشاور عالی وزیر دفاع اسبق فرانسه اعلام کرد: هرچه بیشتر پیش می‌رویم، ترامپ به قدرت ایران واقف می‌شود. آلن کروز تحلیل‌گر سیاسی و مشاور عالی وزیر دفاع اسبق فرانسه با موضوع الزامات و راهبردهای امنیت و دفاع افزود: آمریکا قطعاً از خاورمیانه خارج خواهد شد.آمریکا با مشکلات زیادی مواجه شده است و نیروهای سایه در داخل آمریکا علیه دولت فعال شده اند.آلن کروز گفت: آمریکا یک قدرت بزرگ است اما روند تضعیف آن شروع شده و این روند متوقف نخواهد شد. وی افزود: امروز آمریکا متوجه شده است که متحدانش نالایق هستند مثل عربستان سعودی . آلن کروز گفت: اسرائیل در خاورمیانه تنها می ماند و نتانیاهو اکنون متوجه این موضوع شده است .

 

سایه ایران اسرائیل را لرزاند

دونالد ترامپ در اولین نشست کابینه‌اش در سال جدید میلادی بار دیگر دنیا را شوکه کرد. رئیس‌جمهور آمریکا گفت ایرانی‌ها «می‌توانند هر کاری که دلشان می‌خواهد» در سوریه انجام بدهند. وی با خلاصه کردن کشور سوریه به «ماسه و مرگ»، مدعی شد که «ثروت هنگفتی» در این کشور وجود ندارد که آمریکایی بخواهند برای دست‌یابی به آن در سوریه باقی بمانند و ظاهراً به همین خاطر هم هست که ترامپ می‌گوید:نمی‌خواهم تا ابد در سوریه بمانم. بر خلاف آمریکا، موضوع جنگ سوریه و سرنوشت حضور نظامی ایران در این کشور برای صهیونیست‌ها کاملاً موجودیتی است و کابینه بحران‌زده نتانیاهو، اکنون علاوه بر حوزه داخلی، خود را در عرصه سیاست خارجی هم مواجه با خطر صددرصدی می‌بیند.صهیونیست‌ها پس از اعلام خبر عقب‌نشینی آمریکا از سوریه موجی از انتقاد و نگرانی را در این‌باره به راه انداختند و این موج اکنون با اظهارات ترامپ بسیار شدیدتر از گذشته شده است. ترامپ با اعطای اختیار تام به ایران، دخالت آمریکا در سوریه را پایان داد. این مسئله اسرائیل را به طور ویژه‌ای نگران می‌کند، زیرا آن‌چه از بیانیه ترامپ می‌توان فهمید آن است که تل‌آویو در عملیات‌های نظامی خود در سوریه تحت هیچ حمایتی از جانب آمریکا قرار ندارد.

 

وزارت اطلاعات قزوین را پاکسازی کرد

وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه ای از «دستگیری عوامل اخلال در نظام ارزی کشور در استان های قزوین و آذربایجان شرقی» خبر داد. اطلاعیه وزارت اطلاعات به شرح زیر است:«در پی اشراف اطلاعاتی و تلاش های سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان قزوین، 12 نفر از عوامل اخلال در بازار ارز ، به اتهام اخلال در نظام ارزی کشور، قاچاق ارز از طریق خرید و فروش غیرقانونی ،تحصیل مال و کسب منفعت نامشروع، فرار مالیاتی و پولشویی در استان های قزوین، تهران و مازندران دستگیر و برای رسیدگی به جرایم مزبور، تحویل مراجع قضایی شدند. سرکرده این باند نیز در حالی که قصد خروج از کشور را داشت، شناسایی و دستگیر شد.اعضای این باند که به صورت شبکه سازمان یافته و حرفه ای فعالیت می نمودند، از سال 93 تاکنون در مجموع بالغ بر 20 هزار میلیارد ریال گردش مالی داشته و خرید و فروش غیر قانونی نزدیک به 450 میلیون دلار داشته اند.همچنین، سربازان گمنام امام زمان (عج) در آذربایجان شرقی نیز با انجام اقدامات اطلاعاتی چند ماهه موفق به کشف تخلفات گسترده در حوزه حوالجات ارزی گردیدند که در این رابطه 13 نفر از عناصر اصلی به اتهام اخلال در نظام ارزی کشور که تعدادی از متهمین با هویت جعلی قصد خروج غیر قانونی از کشور را داشتند دستگیر و بعد از مستند سازی جرایم، تحویل مراجع قضایی شدند.این باند با تأسیس شرکت های کاغذی و سوءاستفاده ازظرفیت شرکت های بازرگانی فعال برای سوءاستفاده از مابه التفاوت نرخ ارز دولتی و آزاد به ثبت سفارش کالاهای مشمول ارز دولتی (مبادله ای) اقدام نموده و پس از تخصیص ارز دولتی نسبت به فروش حوالجات ارزی در بازار آزاد، با مشارکت عوامل خود در تهران اقدام نموده اند.حدود 65 میلیون دلار از تخلفات ارزی باند مذکور مستند سازی شده است.

 

انقلاب از خدوم 40 ساله تقدیر کرد

همزمان با برگزاری همایش تبیین دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی که با حضور جمعی از فرماندهان، مسئولین و پاسداران حریم ولایت در محل ستاد فرماندهی کل سپاه در حال برگزاری است، به پاس ۴۰ سال مجاهدت و نگهبانی آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان، با اهدای لوح سپاس از سوی سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه و حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه، از این عالم انقلابی و مجاهد تجلیل شد.حجت الاسلام و المسلمین حاج صادقی در این آیین از آیت الله جنتی به عنوان برجسته‌ترین چهره ولایت‌مداری و بارزترین مصداق استقامت فکری، عملی و دارای روحیه جهادی و انقلابی نام برد.

 

سردمداران عرب برای ایران دندان تیز کردند

سیدهادی سید افقهی» کارشناس مسائل منطقه در تشریح دلایل شروع مذاکرات اعضای اتحادیه عرب برای به جریان انداختن عضویت مجدد سوریه در این اتحادیه اظهار کرد: نخستین دلیل چرخش سیاست‌ کشورهای عضو اتحادیه عرب در مورد عضویت مجدد سوریه در این سازمان منطقه‌ای، پیروزی‌های اخیر دمشق و متحدان آن در معادلات میدانی و سیاسی سوریه است. کشورهای عضو اتحادیه عرب به تجزیه سوریه روی آورده بودند و از هیچ حمایت مالی و ایدئولوژیک دریغ نکردند و پا به پای سیاست‌های ایالات متحده علیه دولت و مردم سوریه اقدام کردند. لذا در وضعیت فعلی، آنها به دلیل اینکه نتوانستند سوریه را تجزیه کنند و از جهتی دیگر سیاست ایالات متحده در سوریه و منطقه جواب نداده احساس می‌شود که کشورهای عربی از در دوستی وارد شده‌اند. این بدان معناست که اعراب منطقه نتوانستند با سیاست‌های خود منافع مدنظرشان را به دست بیاورند و از این جهت به دنبال برقرای رابطه مجدد با دمشق هستند.البته باید به این نکته توجه داشت که کشورهای عضو اتحادیه عرب به دنبال آن هستند تا محور مقاومت را از سوریه دور کنند و میان آنها فاصله بیندازند. در این میان ممکن است آنها خواهان دور شدن سوریه از ایران باشند.وی در پایان خاطرنشان کرد:ریاض و ابوظبی به دنبال آن هستند تا سوریه را از دامان ایران بیرون بکشند تا از این طریق از حیث میدانی و سیاسی به ایران ضربه بزنند. بدون تردید آنها در پروژه بازسازی سوریه بدون هیچ محدودیتی هزینه‌های هنگفت خواهند کرد تا از این طریق مردم و دولت سوریه را به سمت خود بکشانند و علیه تهران توطئه به راه بیاندازند.

 

پرواز پرستوهای افغان از ایران رکورد زد

خبرگزاری فرانسه در یادداشتی به بازگشت گسترده آوارگان افغان از ایران خبر داده است.مدیریریت مهاجران افغان مرکز بین‌المللی مهاجران (IOM) در گزارشی اعلام کرد در سال ۲۰۱۸ بیش از ۸۰۰ هزار مهاجر افغان از ایران به کشورشان بازگشته‌اند. این سازمان وضعیت اقتصادی ایران، تحریم‌های آمریکا و همچنین نوسانات اقتصادی در این کشور را عامل اصلی بازگشت مهاجران افغان به کشورشان عنوان کرده است.درحالیکه بازگشت مهاجران افغان از ایران افزایش شدیدی یافته، بازگشت آنان از پاکستان همچنان کم است به طوریکه در سال ۲۰۱۸ تنها ۳۳ هزار مهاجر افغان از این کشور رفته‌اند. پیش‌بینی می‌شود بین ۱/۵ تا ۲ میلیون مهاجر افغان در ایران حضور داشته باشند.

 

دبی سمبل خدمت ایرانیان را پلمپ کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از تعطیلی بیمارستان ایرانیان دبی به دلیل سخت‌گیری‌ها و تلاش امارات خبر داد.محمد ابراهیم رضایی (عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی) درباره آخرین وضعیت بیمارستان ایرانیان در دبی گفت: این بیمارستان سابقه بسیار طولانی دارد و خدمات بسیاری را چه به ایرانیان مقیم دبی و چه به اهالی خود دبی ارائه می‌کرد. در سال‌های اخیر که کشور امارات در حلقه عربستان و آمریکا ایفای نقش می‌کند، مواضع ضد ایرانی بسیاری گرفت از جمله اینکه تلاش کرد تا این بیمارستان که صرفا کار خدماتی انجام می‌داد را تعطیل کند.عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امارات هیچ نیت و دلیلی برای تعطیلی این بیمارستان نداشت، تصریح کرد: این بیمارستان که سمبل خدمت و ارتباط دو ملت بود با بغض و عداوت امارات تعطیل شد و تدابیرشان به گونه‌ای است که ایران را تحت فشار قرار دهند که یا این مکان تعطیل و یا به دولت امارات واگذار شود.

 

بهزیستی تایم طلایی را اعلام کرد

محمد نفریه مدیر کل دفتر کودک و نوجوان بهزیستی در ارتباط تلفنی با برنامه پیام و پیامک گفت: فرزند آوری یک کار بین دستگاهی است و قوه قضائیه، ادارات سرپرستی، دادگستری، ناجا و ثبت احوال با سازمان بهزیستی همکاری دارند و این خود روند کار را مدت دار کرده است.او افزود: برای هر فرزند قابل واگذاری 8 زوج متقاضی در نوبت هستند بنابراین کسانی که اقدام به فرزند آوری می کنند با انگیزه خدایی این کار را انجام دهند همچنین افراد سعی کنند فرصت و زمان فرزندآوری را از دست ندهند و زودتر اقدام کار کنند.مدیر کل دفتر کودکان و نوجوان بهزیستی افزود: از نظر قانون زوج های جوان در اولویت واگذاری فرزند قرار دارند بنابراین توصیه می شود زمان طلایی برای فرزند آوری را از دست ندهید. هرچه سن بالاتر رود فرزند با سن بالاتر واگذار خواهد شد  همچنین وقتی سن از 50 سال گذشته باشد اولویت واگذاری بچه را نخواهند داشت.نفریه گفت: زوج های متقاضی فرزند هرچقدر همراهی با بهزیستی بیشتر باشد زودتر صاحب فرزند خواهند شد.

 

برف و کولاک به جاده ها هشدار داد

هواشناسی درباره  احتمال کولاک و لغزندگی جاده ها در مناطق کوهستانی و سردسیر هشدار داد.بر اساس اعلام سازمان هوا شناسی، روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور بارش باران و برف در بعضی ساعات وزش باد شدید در استانهای واقع در شمال غرب، غرب و جنوب غرب و بتدریج از بعدازظهر مرکز، ارتفاعات البرز، شرق و شمال شرق کشور پیش بینی می شود.این سامانه پنج شنبه در شرق دریای خزر و شمال شرق کشور و روز جمعه در شمال شرق فعال بوده و سپس از کشور خارج می شود.پیش بینی شده از یکشنبه هفته آینده سامانه بارشی قوی تری وارد کشور سود و بارش های خوبی هم همراه داشته باشد.

 

سرقت طلای سیاه به پایتخت رسید

فرمانده انتظامی شرق استان تهران از بازداشت متهمی خبر داد که چهار ماه از خط لوله اصلی پالایشگاه نفتی شهرری سرقت می‌کرد. وی اظهار کرد: در پی اطلاع از فعالیت مخفیانه فردی در زمینه قاچاق سوخت در یک زمین محصور شده با دیوار، واقع در روستای گلزار از توابع شهرستان پاکدشت، بررسی دقیق موضوع در دستور کار مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی قرار گرفت. وی افزود: در بازرسی از این مکان، یک تونل تقریباً 70 متری کشف شد که به لوله اصلی انتقال فرآورده‌های نفتی حفر شده از پالایشگاه نفتی شهرری به سمت استان مازندران متصل بود.ناظری با اشاره به شگردهای خاص و تخصصی متهم با نصب فلکه 450 اینچی در مسیر این خط لوله و سرقت و قاچاق گازوئیل و سایر فرآورده‌های نفتی،گفت: این خط لوله  بنابر نیاز استان مقصد در هر مقطعی سوخت مورد نیاز از قبیل نفت، گازوئیل و سایر سوختها را پمپاژ می‌کرد.فرمانده انتظامی شرق استان تهران خاطرنشان کرد: متهم در تحقیقات مقدماتی به همدستی با دو نفر دیگر در سرقت از منابع ملی اعتراف کرد و گفت که بیش از چهار ماه این فعالیت مجرمانه را انجام داده است.

 

زنجیر جهش نفتی به انبارهای آمریکا متصل شد

باب یاوگر، مدیر خرید کالا در شرکت میزوهو نیویورک، گفت: وضعیت تجاری کاملا امیدبخش است؛ اگر ما بتوانیم این توافق تجاری را ببندیم، ساختار خوبی برای تقاضا خواهیم داشت.استیون وینبرگ، عضو تیم مذاکره‌کننده آمریکا، می‌گوید: مذاکرات تا به حال به خوبی پیش رفته‌اند و در روز چهارشنبه هم ادامه خواهند داشت. این اولین دیدار رو در روی مقامات چین و آمریکا پس از توافق بین ترامپ و رییس‌جمهور چین برای آتش‌بس ۹۰ روزه در جنگ تجاری بین آنهاست.وزیر تجارت آمریکا، ویلبور راس و وزارت خارجه چین، خوش‌بینی خود در مورد حل اختلافات را ابراز کردند. اما برخی تحلیل‌گران هشدار داده‌اند که ممکن است تنش‌ها دوباره شعله‌ور شوند.موسسه جهانی اعتباردهی اس‌اندپی اعلام کرد که پیش‌بینی قیمت متوسط نفت در ۲۰۱۹ را ۱۰ دلار در هر بشکه کاهش داده است و به ۵۵ دلار برای نفت برنت و ۵۰ دلار برای نفت آمریکا، رسانده است.قیمت‌های نفت خام با کاهش تولید از سوی اوپک پلاس تقویت شده است. حالا بازارها به دقت منتظرند تا میزان ذخایر انبارهای نفت آمریکا اعلام شود. تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده‌اند که در هفته اخیر میزان ذخایر تجاری آمریکا ۳.۳ میلیون بشکه کاهش یافته باشد. اگر داده‌های دولتی که چهارشنبه شب اعلام می‌شوند هم این پیش‌بینی را تایید کنند، سیگنال رو به بالای قدرتمندی به بازارها ارسال خواهد شد.

 

روپیه نفتی راهی ایران شد

مقامات بانکی در هند می‌گویند پالایشگاه‌های هندی فرآیند پرداخت پول واردات نفت از ایران را با استفاده از روپیه آغاز کرده‌اند.هندوستان پرداخت پول واردات نفت از ایران با استفاده از روپیه را آغاز کرد. این مطلب را یک مقام ارشد بانکی هند اعلام کرد. این پرداخت (با استفاده از روپیه) اولین مورد از زمان اعمال دور جدید تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران در آبان‌ماه گذشته است.هند سومین واردکننده بزرگ نفت در جهان است و به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهد.دهلی‌نو اخیرا پرداخت‌ها به شرکت ملی نفت ایران به خاطر واردات نفت از آن را از اخذ مالیات معاف کرده است تا پالایشگاه‌های هندی بتوانند 1.5 میلیارد دلار پرداختی معوق خود به شرکت ملی نفت ایران را تسویه کنند.یک منبع مطلع در بخش صنعت نفت هند گفته است که شرکت ایندیان اویل و شرکت پالایشگاهی و پتروشیمی منگلور پول واردات نفت از ایران را پرداخت کرده‌اند.

 

ظریف قید اروپا را زد

محمدجواد ظریف در حاشیه دیدار با نیتین گادکاری وزیر حمل و نقل هند گفت: رایزنی های خوبی  هم در مورد چابهار و هم در سایر موارد داشتیم، همکاری‌های دو کشور در برخی از حوزه‌ها از جمله تبادل کالا بررسی شد.وزیر امورخارجه کشورمان در پاسخ به سوالی درباره سازوکار ویژه مالی اروپا (spv) خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها تلاش هایی کرده‌اند، اما این اقدامات نتوانست در حد انتظار ما  پیشرفت داشته باشد.وی افزود: سایر همکاری خود را هم از طریق کانال‌های مختلف مانند کانالی که در تعاملات مالی با  هند در نظر داریم گسترش خواهیم داد.ظریف تصریح کرد: به همکاری خود با اروپا درباره اس پی وی ادامه می‌دهیم، اما منتظر آن‌ها نخواهیم ماند و با شرکای سنتی خود مثل هند، چین و روسیه در راستای منافع ملتمان همکاری خواهیم کرد.

 

پایان مهلت اروپایی وهم وزیر را بهم ریخت

آقای جهانگیری از از عملکرد اتحادیه اروپا در برابر ایران انتقاد کرد. وی در پاسخ به پرسش خبرنگار یورونیوز در مورد «اراده» و «توانایی» اتحادیه اروپا برای ایستادگی در برابر سیاست ضد ایرانی ترامپ گفت: «تصور ما این بود که اتحادیه اروپا چنین توانایی را دارد. از نظر رویکرد و مسائل نظری هم تا الان خوب عمل کرده، ولی از نظر عملی ساختارهای مالی اتحادیه اروپا مخصوصاً نظام بانکی آن نشان داد که این تحادیه قادر نیست به عنوان یک تصمیم‌گیر مستقل و یک مجموعه قدرتمند برای حفظ دستاوردهای اتحادیه اروپا و تعهدات این اتحادیه در فضای جهانی ظاهر شود.»آقای جهانگیری ضمن تاکید بر حفظ توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی گفت: «ما هیچ چیزی فراتر از برجام را قبول نمی‌کنیم و آنچه فعلاً برای ما اهمیت دارد موضوع همین توافق است.»

 

خانه ملت نفت را آتش زد

عضو کمیسیون انرژی مجلس: نمایندگان این کمیسیون در جلسه عصر امروز پیشنهاد کردند درآمد ناشی از فروش نفت در بودجه سال ۹۸ حذف و تمامی این درآمد به صندوق توسعه ملی واریز شود.وی با بیان اینکه یکی از پیشنهادات نمایندگان درباره سهم صندوق توسعه ملی از فروش نفت بود، افزود: نمایندگان پیشنهاد کردند که درآمد ناشی از فروش نفت در بودجه سال ۹۸ حذف و تمامی این درآمد به صندوق توسعه ملی واریز شود تا این درآمد صرف پروژه‌های عمرانی، تولید و ایجاد اشتغال شود.این عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: برای حذف درآمد نفت از بودجه باید منابعی جایگزین آن شود که حذف معافیت‌های مالیاتی برخی از دستگاه‌ها و اصلاح سیستم اخذ مالیات از راهکارهای تأمین منابع جایگزین نفت است.

 

قوه قضائیه با اعدام خود را اثبات کرد

غلامحسین محسنی اژه‌ای در خصوص عملکرد قوه قضائیه، گفت: یکی از وظایف و خدمات قوه قضائیه در ابتدا این بود که اموال مفسدان را شناسایی کند و در همان ابتدای انقلاب اموال مفسدان به مردم بازگردانده شد. نگاه از همان ابتدا این بود که اموال به مردم بازگردد.وی با بیان اینکه اجازه دخالت را به هیچ نهادی ندادیم، بیان داشت: به هیچ دولت خارجی اجازه ندادیم که در قوه قضائیه دخالت کند. در داخل کشور هم نهایت تلاش را قوه قضائیه کرده تا اجازه دخالت را به هیچکس ندهد. معاون اول رئیس جمهور، وزیر، نماینده و حتی در خود قوه قضائیه هم افرادی بودند که با آنها برخورد کردیم.وی افزود: بعد از انقلاب هم در خود قوه قضائیه چند نفر را اعدام کردیم.محسنی اژه ای با بیان اینکه البته در نقطه مطلوبی نیستیم، گفت: مردم رضایت صد درصدی ندارند. طبق گفته امیر المومنین باید طوری برخورد کنیم که شخص برخورد کننده هم تشکر کند.

 

دانمارک برای تحریم کاسه داغ تر از آش شد

وزیر امور خارجه دانمارک ضمن تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه ایران از قصد اتحادیه اروپا برای تحریم تهران بر اساس همین ادعاها خبر داد.ساموئلسن در توئیترش نوشت: «روز مهمی برای سیاست خارجی اروپا! اتحادیه اروپا هم‌اکنون با اعمال تحریم علیه یک دستگاه اطلاعاتی ایران به‌دلیل توطئه‌هایش در خاک اروپا موافقت کرد. این علامتی قوی از سوی اتحادیه اروپا است مبنی بر اینکه ما چنین رفتارهایی در اروپا را نخواهیم پذیرفت».پلیس دانمارک آبان‌ماه سال جاری بدون ارائه هیچ مستنداتی عوامل منتسب به ایران را به حمله به یک فرد در خاک این کشور متهم کرد. دانمارک در پی این اتهامات سفیرش را از تهران فراخواند. رژیم صهیونیستی به‌صراحت اعتراف کرده طرح این ادعاها بر اساس «اطلاعات» این رژیم صورت گرفته است.یک مقام رژیم صهیونیستی پیش از این گفته بود سازمان جاسوسی موساد نقشی کلیدی در آنچه «جلوگیری از توطئه ترور یک فرد در خاک دانمارک» خوانده شده، ایفا کرده‌اند.بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به سناریوی بلژیک گفت: «افراد بازداشت‌شده از اعضای شناخته‌شده گروهک منافقین هستند و آماده‌ایم با ارائه اسناد لازم در جهت روشن کردن ابعاد واقعی این سناریو، همکاری کنیم».

 

ارشاد سومین کارت زرد مجلس را به جان خرید

در جلسه علنی قوه مقننه، بررسی سوال شهاب نادری، نماینده اورامانات، از عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره علت تضعیف حقوق انتشارات و اهل فرهنگ کشور در دستورکار نمایندگان در صحن علنی قرار گرفت که پس از ارائه توضیحات عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیرامون سوال نادری، نماینده اورامانات از پاسخ‌های وی قانع نشد.در نهایت نمایندگان با 96 رای موافق، 65 رای مخالف و 4 رای ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر در مجلس، پاسخ‌های وزیر را قانع کننده ندانستند و وزیر سومین کارت زرد را از نمایندگان دریافت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha