چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
جعفری راد

حوزه/ مدیر مرکز خدمات حوزه‌ علمیه خراسان‌جنوبی از اجرای طرح سنجش سلامت بیش از ۲۰۰طلبه جدیدالورود استان خبر داد.

حجت الاسلام جعفری‌راد مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان‌جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، اظهار کرد: طرح سنجش سلامت طلاب جدیدالورود حوزه‌های علمیه خراسان‌جنوبی با شرکت ۲۰۳نفر از طلاب استان به همت مرکز خدمات حوزه‌ علمیه خراسان‌جنوبی و درمانگاه شهدای بیرجند اجرا شد.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان‌جنوبی با بیان این‌که طلاب سکانداران‌ جوامع بشری هستند، تصریح کرد: به همین دلیل لازم است که در وهله نخست خودشان بلحاظ فکری و جسمی در سلامت کامل باشند.

وی، چکاب‌ کامل فکری و جسمی طلاب را یکی از مهمترین اقدامات مرکز خدمات حوزه‌ علمیه دانست و یادآور شد: طلاب جدیدالورود به لحاظ انواع و اقسام بیماری‌ها، همچون دیابت، ایدز، هپاتیت، انواع سرطان‌ها و بسیاری بیماری‌های دیگر مورد چکاپ‌ کامل قرار می‌گیرند و هدف از این کار، تقویت مبلغین سالم در جامعه است.

حجت الاسلام جعفری با تاکید بر این‌که چنانچه طلبه‌ای خودش معیوب باشد، نمی‌تواند مبلغ خوبی باشد، یادآورشد: یکی از مهمترین برنامه‌های ما آن است، که به زودی شناسنامه سلامت طلاب تشکیل شود.

وی ضمن اشاره به این مهم که بحث پیشگیری از بیماری طلاب پایه‌های بالاتر نیز مورد توجه ما قرار دارد، عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع سلامت طلاب، توجه به امور مربوط به تغذیه از جمله بحث‌هایی است، که به صورت هدفمند در دستور کار مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان‌جنوبی قرار دارد.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان‌جنوبی، اجرایی شدن طرح سنجش سلامت طلاب جدیدالورود خراسان‌جنوبی را از سال ۱۳۹۲همزمان با سراسر کشور دانست و گفت: پس از اجرای طرح مذکور برای این افراد، اطلاعات به دست آمده در پرونده سلامت الکترونیک‌ ثبت شده و متعاقب آن، بانک اطلاعات پزشکی ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha