جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ص

حوزه/ انسان باید چشم خود را خوب باز کند و فریب شیعه انگلیسی و اسلام آمریکایی که همان اسلام وهابیت است را نخورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام   سید محسن مرتضوی، در جمع طلاب  مدرسه علمیه اهل البیت(ع) ملک شهر، گفت: کسی که قدرت تشخیص حق از باطل را ندارد، بصیرت ندارد، بصیر کسی است که وقتی شنید زود قبول نکند، تفکر کند و سطحی نگاه نکند و از اتفاقاتی که می افتد، عبرت بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: ما سه نوع بصیرت داریم؛ بصیرت اخلاقی یعنی عیوب خود را تشخیص داده و در صدد درمان برآییم، همه ما حسودیم، همه ما عجب داریم، تکبر داریم، منتهی با شدت و ضعف همراه است، لذا کسی که تشخیص دهد و درمان کند بصیر است.

استاد حوزه تصریح کرد: نوع دوم از بصیرت، بصیرت دینی است که انسان در دین چشم خود را خوب باز کند و فریب شیعه انگلیسی را نخورد و به اسم شبکه امام حسین(ع) و حضرت ابالفضل(ع) سیاست انگلیسی را پیدا نکند، انسان باید اسلام آمریکایی را به خوبی تبیین کند که همان اسلام وهابیت است، فریب روشن فکری را نخورد که قائلند هر کس هر دینی داشته باشد، خدا قبول می کند.

حجت الاسلام مرتضوی، نوع سوم از بصیرت را بصیرت سیاسی شمرد و بیان داشت: بصیرت سیاسی یعنی انسان در موضع گیری ها به خوبی و به موقع تشخیص دهد. افرادی مانند خواجه ربیع از عابدین تاریخ است، اما بصیرت که نداشت امام زمانش را تنها گذاشت.

وی در پایان گفت: علم ولایت به دست مقام معظم رهبری است. هر کس با ولایت بود ما قبولش داریم و اگر نبود ولو اینکه آیت الله هم باشد، او را قبول نداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha