پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
وقف

حوزه/ نشست تخصصی یاوران وقف با مبلغان و طلاب در مرکز فرهنگی قرآنی مزار مقدس شیخان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، نشست تخصصی یاوران وقف با مبلغان و طلاب در مرکز فرهنگی قرآنی مزار مقدس شیخان با حضور مسئول فرهنگی اداره اوقاف ناحیه یک قم، حجت‌الاسلام خسروانی و سرگروه اعزام مبلغ استان قم، حجت الاسلام رضا انصاری برگزار شد.
در این نشست مبلغانی با سابقه تبلیغی چندین ساله در خیمه‌های معرفت اداره اوقاف قم با تخصص‌های مشاوره، احکام، وقف، علوم سیاسی، مهدویت، کودک و نوجوان، چند رسانه‌ای، حدیث و رجال حضور داشتند.
حجت الاسلام انصاری سرگروه اعزام مبلغ استان قم در نشست تخصصی یاوران وقف با مبلغان، ضرورت تشکیل کارگروه وقف با حضور مبلغان کارشناس و خبره را برای پیگیری مطالبات اداره اوقاف قم، یادآور شد و اظهار کرد: لازم است این کارگروه‌ها جلسات منظمی به منظور پیگیری امور داشته باشند تا راهکارهای کاربردی و عملیاتی ترویج وقف را به صورت هفتگی یا ماهانه مورد بررسی قرار دهیم.
یکی از راهکارهای مطروحه در این نشست برای ثبت وقف‌های جدید، تبلیغ همگانی با موضوعات آثار وقف در جامعه همانند ریشه ‌کنی فقر و توسعه عدالت اجتماعی در جامعه بود همچنین خیمه‌های معرفت به عنوان یکی از بهترین بسترهای ممکن برای این تبلیغ همگانی مورد بررسی قرار گرفت.
علاوه بر این بر نهادینه کردن وقف‌های مشارکتی و استفاده از ظرفیت خیمه‌های معرفت و مجالس مذهبی برای تحقق بخشیدن به ثبت وقف‌های جدید تاکید شد.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha