پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مديريت حوزه علميه خواهران مازندران، مسئول بسيج استايد و روحانيون سپاه كربلاي مازندران

حوزه/ مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون سپاه کربلای مازندران گفت: در حال حاضر که دشمن با تمام امکانات و تاکتیک های مختلف از جمله مذاکره، تحریم و مشکلات اقتصادی قصد براندازی و سرنگونی انقلاب را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري«حوزه» در مازندران، حجت الاسلام کاتبی در نشست کارکنان مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران بیان کرد: با توجه به این که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم باید تلاش هایمان را افزایش داده و بیشتر مراقب توطئه های دشمنان باشیم.

وی افزود: امروز یکی از مشکلات و چالش های فرا روی نظام این است که دشمن به این نتیجه رسیده همان طور که اصل پیدایش انقلاب از حوزه های علمیه رقم خورده، برای از بین بردن نظام نیز باید حوزه ها را درگیر کرد، لذا سعی می کند به طرق مختلف در حوزه نفوذ کند.

مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون مازندران ادامه داد: در حال حاضر متاسفانه مشاهده می شود که در برخی از حوزه ها به روحانیونی که در مباحث سیاسی و انقلابی ورود پیدا می کنند، نسبت به طلابی که فقط به درس و بحث مشغول هستند توجه کمتری می شود؛ همچنین اساتیدی که در حوزه علمیه مشغول تحصیل و تدریس سطوح علمی هستند، نسبت به روحانیونی که در امور بصیرت افزائی و نهضت روشنگری در سطح جامعه فعال بوده و از حیث علمی هم اهل فضل هستند، توجه بیشتری می شود.

وی اضافه کرد: این مسئله کم کم در مردم هم سرایت کرده است به گو نه ای که به نظر می رسد طلابی که در امور سیاسی ورود پیدا نمی کنند، از زهد و تقوای بالاتری برخوردار هستند، لذا شاهد هستیم در برخی از مساجد، روحانیت وارد مباحث سیاسی و روشنگری نمی شوند.

کاتبی در ادامه گفت: تعامل خوبی بین سازمان بسیج طلاب و حوزه های علمیه در کشور و استان ها وجود داشته و در تمام مدارس علمیه پایگاه بسیج دایر و تقریبا همه طلاب بسیجی هستند، لذا باید از این ارتباطات خوب در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص انقلابی گری و بصیرت افزائی در جامعه استفاده کنیم.

وی اعلام کرد: باید طبق فرمایشات رهبر انقلاب، حوزه انقلابی داشته باشیم و در این راستا بررسی کنیم که این مرکز دینی-علمی دارای چه شاخصه هائی باشد تا طلبه ای که در آن تحصیل می کند، انقلابی شوند.

کاتبی اظهار کرد: در 8 سال دفاع مقدس شاهد حضور  و تاثیر علما و روحانیت در صحنه نبرد حق علیه باطل بودیم، به گونه ای که طلاب در دفاع مقدس  علاوه بر کار فرهنگی و اجتماعی، مجهز به علوم نظامی بوده و در عملیات ها به نظامی گری می پرداختند و اگر فرمانده گردان شهید می شد، آن روحانی پرچم دار گردان می شد که این امر نشان می دهد هر جا طلبه و حوزه انقلابی پای کار باشد؛ نتیجه خوبی نصیب کشور می شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نیز ما در دوران جنگ قرار داریم و دشمن با تمام امکانات و تاکتیک های مختلف از جمله مذاکره، تحریم ، مشکلات اقتصادی و ... قصد براندازی و سرنگونی ایران را دارد و تمام تلاش خود را می کند تا نظام جمهوری اسلامی ایران، 40 سالگی خود را نبیند، زیرا اکثر انقلاب های دیگر در دنیا 10، 15 سال بیشتر داوام نیاورده و تنها این انقلاب، 40 سال با تمام  توطئه های دشمن در قالبهای مختلف نظامی، فرهنگی و غیره با صلابت و قدرت پیش رفته است.

وی بیان کرد: امروز آن چیزی که کشور را دچار چالش کرده و دشمن می خواهد از این طریق صدمه به انقلاب بزند، بحث اقتصادی و مشکل اشتغال، معیشت، مسکن و ... است که در شرایط حاضر حوزه های علمیه نقش کلیدی در خنثی کردن توطئه های دشمنان را داشته و باید با تمام توان پای کار آمده و چهره به چهره ارتباط با افراد داشته و ضمن بصیرت افزائی و روشنگری در جامعه حس امیدواری را در مردم ایجاد کنند.

مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون مازندران تصریح کرد: ، هدف دشمن سرنگونی کل نظام و ملت ایران است و اگر خدای ناکرده لطمه ای به نظام بزند، دیگر نگاه نمی کند که فرد در خط اصولگرایی یا اصلاح طلبی قرار دارد.

حجت الاسلام کاتبی در پایان خاطرنشان کرد: ایران اسلامی امانتی در دستان ما است، متاسفانه برخی هنوز باور نکرده اند که ما در زمان جنگ به سر می بریم و بی خیال از این عرصه طراحی شده توسط دشمن، به کار روزمره خود مشغول هستند، در حالی که همان طور که در زمان 8 سال جنگ تحمیلی، ما با تمام قوا ایستادگی کرده و با دشمن جنگیدیم. الان نیز در جنگ کنونی دشمن که سخت تر از دوران دفاع مقدس است، باید بیشتر وقت گذاشت و دغدغه ما نسبت به مسئولیت هایمان در این زمینه بیشتر و دقیق تر شود.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha