شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مهدی قره شیخ لو - رئیس دارالقرآن کشور

حوزه/قره شیخ لو: توسعه چاپ و نشر و جلوگیری از اغلاط قرآنی از خدمات بزرگ انقلاب است .

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، مهدی قره شیخ لو، امروز در همایش ملی اصحاب چاپ و نشرقرآن کریم که در مجتمع ناشران قم برگزار شد، با ذکر این مطلب که فعالیت های قرآنی از مهمترین و موفقترین عرصه های پس از انقلاب است گفت: آمارها و مصادیق بیرونی گواه این واقعیت است.

وی افزود: انقلاب اسلامی تحولات گستردهای در زمینه چاپ ونشر قرآن و محصولات علمی در زمینه قرآن داشته؛ توسعه چاپ و نشر قرآن کریم و ساخت زیربناهای تخصصی از جمله نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم از دستاوردهای انقلاب بود.

رئیس دارالقرآن کریم کشور با اشاره به مشکلات عدیده چاپ و نشر قرآن کریم در گذشته بیان کرد: در دوران قبل حتی در اوایل انقلاب قرآن هایی که در کشور چاپ می شد با غلط های پرشمار منتشر می شد.

وی بیان کرد: حوزه نظارتی در این زمینه از سال 1364 آغاز شد و حاصل 33 کار در این عرصه در قالب یک نمایشگاه تخصصی در این همایش به نمایش درآمده است.

قره شیخ لو اظهارکرد: امروز از کسانی که در 33 سال گذشته عهده دار این مسئولیت بوده اند و هم کسانی که در امر تصحیح، کتابت، چاپ و ترجمه قرآن خدمات داشته اند، تجلیل می شود.

وی در پایان اظهارکرد: این عرصه نیازمند کمک همگانی فعالان فرهنگی کشور است و باید در افق دهه پنجم انقلاب اسلامی به توفیقات عظیم و بزرگی برسیم و به اعتلای فرهنگ قرآنی بپردازیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha