شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
قرآن

حوزه/ مدیرعامل مرکز چاپ و نشر اسوه دقت‎های گسترده در امر مجوز دهی به نشر قرآن را امری لازم دانست که کوتاهی در آن می تواند آثار زیان بار بسیاری داشته باشد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، ناصر بابامحمدی امروز در همایش ملی اصحاب چاپ و نشر قرآن کریم در مجتمع ناشران قم، با اشاره به بازدیدهای غیر ایرانی ها از مراکز قرآنی ایران، گفت: هر ماه بازدیدهای مختلفی از مهمانان خارجی از چاپخانه بزرگ قرآن کریم انجام می شود و دیدگاه آنها نسبت به تشکیکهایی که وجود داشت از بین میرود.

وی افزود: مراکز چاپ و نشر از نعمات بزرگ الهی به جهان اسلام است؛ نباید بخاطر مسایل مادی از کیفیت نشر و چاپ زیبایی قرآن کاست؛ بعضا مشاهده می شود که در جلد چاپ قرآن کریم از برخی مواد بی کیفیت استفاده می شود که در آینده نزدیک کیفیت کم خود را نشان می دهد و اصلا زیبنده نیست که قرآنی با چنین اوراقی منتشر شود.

وی گفت: یکی از مدیران فرهنگی اندونزی بیان کرد که دو جلد قرآنی که منزل دارم، چاپ جمهوری اسلامی است و این مسایل برای همه ما فعالان قرآنی یک فرصت و افتخار است که باید همیشه این افتخار و مدال خدمت صادقانه قرآن را با خود داشته بانشد.

بابامحمدی کندی صدورمجوز چاپ و نشر قرآن را ضروری دانست و بیان کرد: وقتی یک قرآن با یک یا چند غلط منتشر شود؛ قطعا مشکلات بسیاری برای کشور و نظام و عرصه فرهنگی تشیع در جهان اسلام ایجاد خواهد کرد؛ زیرا بسیاری منتظر هستند که کوچکترین غلطی در یک قرآن چاپ ایران انجام شود و آن را تا سالها بر سر ما بکوبند و در شبکه های ماهواره ای خود تبلیغ کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha