شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ترکیه انجیل با پیش بینی ظهور پیامبر اسلام را به موزه منتقل کرد

حوزه/ فعال قرآنی از انتشار ۶۰ نوع انجیل در ۲۵۰۰ زبان زنده در دنیا خبرداد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، محمد رضا پور معین امروز در همایش ملی اصحاب چاپ و نشر قرآن کریم که در مجتمع ناشران قم برگزار شد، با اشاره به خاطره ای یک چاپخانه در کشور چین گفت: روزی در چاپخانه‏‌ای در چین که در زمینه چاپ انجیل فعالیت می کرد حضور یافتم ولی در آنجا متوجه شدم که قرآن نیز منتشر می شود و این مساله مشخص می کند که آنها چه فعالیت‌های در این زمینه انجام می دهند.

وی با ذکر این مطلب که  32 درصد مردم جهان یعنی 2 و نیم میلیارد از مردم جهان را مسیحیان  تشکیل میدهند، بیان کرد: میلیون ها جلد انجیل نیز  چاپ می شود که یکی از آنها سالانه 80 میلیون انجیل چاپ میکند که با هدف مسیحی کردن کل جهان در سال 2050 انجام می‏‎شود.

این فعال قرآنی باذکر این مطلب که این موسسه در هر 2 ثانیه یک کتاب را منتشر می‏کند یادآورشد: عمده این اناجیل به کشورهایی چون هند و چین و برخی از کشورهای اسلامی اهداء میکنند؛ در کشور آمریکا سالانه بیش از 20 میلیون انجیل فروخته و یا هدیه می شود.

پورمعین تصریح کرد: درسال 2015، 650 میلیون دلار برآورد مالی هزینه خرید و فروش انجیل در آمریکا بوده؛ بر اساس براوردها در هر خانه آمریکایی 4 انجیل به روز شده وجود دارد؛ یکی از چاپخانه های چینی سالانه 10 میلیون انجیل چاپ می کند.

وی گفت: 60 نوع انجیل با تنوع های مختلف منتشر می شود؛ سایتی وجود دارد که اگر کسی اسم و نام و آدرس خود را به آن سایت ارسال کنیم انجیل ظرف یک ماه با نسخه مجانی ارسال می‏شود.

پورمعین اظهارکرد: 23 درصد مردم جهان نیز مسلمان هستند؛ آمار دقیقی از چاپ قرآن در جهان در دسترس نیست؛ عربستان همچنان به عنوان اولین کشور تولید و توزیع کننده قرآن با سالانه 30 میلیون جلد این رتبه را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: مالزیایی‏‌ها نیز به تاسی از عربستان سالانه 1 میلیون جلد قرآن چاپ و اهدا می کنند که برآورد آنها در آینده به 3میلیون خواهد رسید؛ از میان انتشارات عربستانی ها تنها 7 درصد قرآن ها فروخته و مابقی اهدا می شود.

این فعال فرهنگی قرآنی یادآورشد: ایران تا سال 1395، 159 میلیون جلد قرآن کریم در ایران چاپ شده است؛ انجیل به 95 درصد زبان های مادری دنیا منتشر شده؛ 80 درصد مسلمانان جهان زبان عربی ندارند و باید با ترجمه قرآن را مطالعه کنند.

وی گفت: انجیل همچنان در رتبه نخست چاپ کتاب در جهان است و قرآن در بین رتبههای 7 تا 10 قرار دارد؛ همچنان برخی کتابهای داستان در این فاصله قرار دارند؛ حتی ترجمه برخی از این کتب داستانی به حدی زیاد است که در بازار نایاب می شود.

وی عنوان کرد: تا کنون قرآن به 112 زبان ترجمه شده است و اغلب مخاطبان، از ترجمه قرآن رنج میبرند که البته بزرگان ما سعی می کنند که این خسارت را جبران کنند؛ ولی این مساله یک واقعیت است که باید در این عرصه کارهای بزرگی انجام شود.

پورمعین اظهارکرد: انجیلی در عراق وجود داشت با انجیل افغانستانی ها که توسط آمریکایی ها به سربازان آنها اهدا شده است متفاوت بود و کاملا مشخص است که با اهداف خاصی منتشر می شود؛ آمریکایی ها در عراق به دنبال حضرت مهدی(عج) بوده اند و این مسایل را به قرآن و انجیل مستند کرده اند.

وی یادآورشد: امروزه انجیل برای نوعروسان و بازنشسته‏ها، بارمن‏ها و... با جلدهای مختلف و قطع ها و ترجمه های مختلف منتشر می شود؛آمریکایی ها پا را فراتر گذاشته اند و انجیل هایی با زبان های خودساخته و حتی مریخی منتشر شوند؛ انجیل تا کنون 2500 ترجمه زبانی شده است.

این فعال قرآنی در پایان یادآرشد: امروزه جهان با تنوعهای نیازی به تولید کالاهای فرهنگی و مادی اقدام می کند و در کشور ما نیز باید چنین کاری در حوزه مسایل فرهنگی انجام شود، زیرا امروز دنیا به سمت تنوع خواستهها می‏رود و باید با روز همراه بود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha