جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه دیر

حوزه/ حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه حضور روحانیت در مدارس نباید یک طرفه باشد،گفت: باید مسؤولان آموزش و پرورش زمینه حضور دانش آموزان را در حوزه های علمیه فراهم کنند تا آنان هم با محیط و فضای حوزه آشنا شوند. این کار به تقویت ارتباط و صمیمیت کمک شایانی می کند.

حجت الاسلام سید علی حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در بوشهر، با اشاره به همکاری مشترک مدرسه علمیه شهرستان دیر با آموزش و پرورش این شهرستان گفت: پیش از شروع سال تحصیلی برنامه ریزی هایی برای تعامل و هماهنگی بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش شهرستان صورت می گیرد و زمینه های همکاری ها به بحث و تبادل نظر گذاشته می شود.

امام جمعه شهرستان دیر اظهار داشت: یکی از زمینه های همکاری و تعامل، حضور طلاب و اساتید مدرسه در مدارس آموزش و پرورش و انجام فعالیت های دینی و فرهنگی است که این مساله می تواند در تربیت دانش آموزان بر اساس سبک زندگی دینی اسلامی بسیار موثر باشد.

وی افزود: دستاورد این حضور طلاب در مدارس ارتباط تنگاتنگ آنها با مردم و تقویت این ارتباط است، این کار موجب می شود تا دشمن نتواند بین مردم و روحانیت فاصله و اختلاف ایجاد کند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه حضور روحانیت در مدارس نباید یک طرفه باشد،گفت: باید مسؤولان آموزش و پرورش زمینه حضور دانش آموزان را در حوزه های علمیه فراهم کنند تا آنان هم با محیط و فضای حوزه آشنا شوند. این کار به تقویت ارتباط و صمیمیت کمک شایانی می کند.

امام جمعه شهرستان دیر با بیان اینکه حضور روحانیون در مدارس در حد یک نماز خواندن تاثیرگذار نیست، ابراز داشت: باید آموزش و پرورش تمهیدی بیاندیشد که یک روحانی به عنوان عضوی از مدرسه، در مدرسه مستقر باشد؛ همچنین از ظرفیت طلاب به عنوان مربی پرورشی می تواند استفاده کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha