شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دكتر عباسعلی کدخدایی سخنگوي شوراي نگهبان

حوزه/ سخنگوی شورای نگهبان در حاشيه جلسه امروز شورای نگهبان گفت: آنطور كه بايد در بیان و درج اعداد و ارقام لایحه بودجه شفافیت و دقت لازم وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از تهران به نقل از روابط عمومي شوراي نگهبان، دكتر عباسعلی کدخدایی سخنگوي شوراي نگهبان، در حاشیه جلسه امروز شورای نگهبان با اشاره به بررسی بودجه در كميسيون تلفيق مجلس شورای اسلامی گفت: درباره بودجه متأسفانه اشکالات متعددی وجود دارد بویژه آنکه آنطور که باید و شاید در بیان اعداد و ارقام شفافیت لازم وجود ندارد؛ موضوعی که اخیراً هم در رسانه‌ها مطرح شده است.

وی با تأکید بر اينكه وظیفه دولت و مجلس است که شفافیت لازم را در بودجه ایجاد کنند، افزود: نکات و ایراداتی که شوراي نگهبان در سال‌های گذشته به لايحه بودجه وارد دانسته، بايد از سوي دولت و مجلس برطرف شود و تقاضای ما این است که با توجه به اشکالاتی که در سال‌های گذشته به لایحه بودجه داشتیم، نمایندگان این لایحه را با دقت بیشتری بررسي و تصویب کنند.

دكتر كدخدايي افزود: يك اشکال کلی دیگری که وجود دارد این است که شوراي نگهبان همیشه از لحاظ مدت زمان بررسی لایحه بودجه در مضیقه است و فرصت ۲۰ روزه براي بررسي و اظهارنظر كافي نيست.

سخنگوي شوراي نگهبان ابراز امیدواری کرد: دولت و مجلس در سال‌های آینده به گونه‌ای عمل نمايند تا اين شورا بتواند در زمان محدودي كه براي بررسي لايحه بودجه دارد، استفاده كند و این فرصت را از شورای نگهبان نگيرند.

دكتر کدخدایی همچنین با اشاره به عضویت و آغاز به کار آیت‌الله آملی‌لاریجانی در شورای نگهبان گفت: خوشبختانه آیت‌الله لاریجانی در ۲۰ سال گذشته در مناصب مهمی حضور داشته است و قبلاً نیز حضور وی را در شورای نگهبان تجربه کرده بودیم.

سخنگوي شوراي نگهبان در پايان افزود: آیت‌الله آملی لاریجانی در سمت ریاست قوه قضاییه ایفای نقش کرده است و اکنون كه در شرف اتمام مسئولیتش در آن قوه است، خوشحالیم که دوباره در شورای نگهبان حضور دارند؛ امیدواریم امور شورا با حضور وی پیشرفت بیشتری داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha