جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
میرباقری

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه تبعیت جامعه اسلامی از کفار در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی قابل مشاهده است، گفت: اینکه استفاده از پوشش یا غذایی غربی در میان جامعه اسلامی رواج یابد موجب درست شدن آن پوشش یا غذا نمی‌شود، ما باید نسبت به این مباحث حساسیت بیشتری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»،حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری امشب در گردهمایی فعالان یادواره‌های شهدای سراسر کشور که به همت شبکه ملی وارثون در مجتمع پلاک 313 مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به اینکه بر اساس آموزه‌های دینی مسلمان باید از آرمان‌های خود دفاع کند، اظهار کرد: اگر این دفاع صورت نگیرد باید در مقابل دشمن تسلیم شویم و ذلت را بپذیریم.

وی از اهداف دین مبین اسلام در حوزه جهاد و مقاومت یاد کرد و افزود: زندگی بشر عبارت است از پرستش اما خداوند متعال هیچ فردی را مجبور به بندگی خود نکرده و دست افراد را در انتخاب دین باز گذاشته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه گفت‌وگو، مذاکره  و توافق میان تمدن‌ها برای رسیدن به اشتراک معنایی ندارد، تصریح کرد: کفار و مشرکین همیشه مسیر خود را دنبال می‌کنند و هیچگاه از توطئه‌پراکنی برای مؤمنان دست نخواهند کشید به همین علت توجه به فرهنگ جهاد و مقاومت در شرایط فعلی نیز همانند گذشته اهمیت بسیاری دارد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی، با تاکید بر اینکه تبعیت جامعه اسلامی از کفار در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی قابل مشاهده است، گفت: اینکه استفاده از پوشش یا غذایی غربی در میان جامعه اسلامی رواج یابد موجب درست شدن آن پوشش یا غذا نمی‌شود، ما باید نسبت به این مباحث حساسیت بیشتری داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری خاطرنشان کرد: پیروان ادیان مختلف به ویژه آمریکایی‌ها اعتقاد دارد که دین آن‌ها مدرن و دارای ظرفیت جهانی‌شدن است به همین علت برای جهانی کردن دین خود جنگ می‌کنند و برای رسیدن به این هدف از هیچ اقدام درست یا نادرستی دریغ نخواهند کرد.

وی رسیدن به وحدت مطلق را نیازمند موحد شدن همه انسان‌های عالم دانست و گفت: صلح پایدار فقط بر اساس توحید محقق می‌شود و اگر دو انسان موحد نیز ایمان و معنویت لازم را هم نداشته باشند با یکدیگر دعوا خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان اینکه دعوای مسلمان با کفار بر سر پذیرفتن خداوند متعال، قهری است، عنوان کرد: ما این دعوا را باید تا زمانی ادامه دهیم که مردم دنیا به دین خداوند یگانه گرایش یابند همانطور که کفار نیز تا زمانی که به جهانی شدن افکار خود نرسند از دشمنی دست نخواهند کشید.

وی با اشاره به اینکه ماندگاری در دین خداوند متعال نیازمند تحمل سختی‌ها و دشواری‌هاست، اظهار کرد: افرادی که برای رضای خداوند در عرصه جهاد و مقاومت حضور می‌یابند هیچ دلدادگی به مادیات دنیایی ندارند به همین علت است که خداوند متعال به این افراد وعده نصرت و یاری می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha