پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ نشست شنبه‌های انقلاب در مرکز مدیریت حوزه های علمیه

حوزه/ ظهیری گفت: سبک زندگی اسلامی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است را جدی نگرفته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، معصومه ظهیری معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور، در جمع مبلغین مدارس علمیه خواهران استان گلستان به میزبانی سالن ولایت سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان، پیرامون سه موضوع؛ مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، وظایف آحاد مردم در مقابل انقلاب اسلامی و چشم‌انداز پیش رو سخن گفت.

وی ضمن اشاره به 19 دی روز قیام مردم قم و شجاعت و فداکاری مردم، دستاوردهای انقلاب را به لحاظ کمی و کیفی مورد بررسی قرار داد و گفت: اگر نگاه آماری به دست آورد انقلاب اسلامی داشته باشیم «ولاتجدوا و لاتحصی» هست، زیرا به تعداد نهادها و وقایع پیرامون باید احصا کرد اما مهم، توجه به کیفیت نوع تحول انقلاب است.

ظهیری با برشمردن مراحل تحول انقلاب، دهه اول را تغییر و تحول و دهه دوم را دهه سازندگی و وحدت و انسجام معرفی کرد.

وی با بیان این که در دهه سوم جایگاه انقلاب به‌گونه‌ای بود که منجر به تثبیت ارزش‌ها و صدور انقلاب شد، اضافه کرد: بیش از 100 نقطه از کشور در داخل ایران طلبه دارند و به همین تعداد، کشور ما نیز حوزه و پایگاه علمی در کشورهای دیگر دارد، بنابراین دهه سوم، دهه مهندسی انقلاب است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور در راستای دهه چهارم به‌عنوان دهه بالندگی انقلاب توضیح داد: انقلاب در این دهه به بلوغ رسید، این دهه، رسائی انقلاب بر قله‌های رفیع افتخار است که در سایه‌سار یک نگاه روشن محقق شد.

وی به تاریخ قبل از وقوع انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و عنوان نمود: قبل از انقلاب، دو بلوک وجود داشت که یکی غرب به معنای تفکر لیبرالیستی و بر خواسته از جریانات اومانیسم و انسان‌گرایی مقابله با دین بود.

ظهیری ادامه داد: طرف دیگر، جریان مارکسیسم، کمونیسم و هر جریان وابسته به شرق بود، نه شرق به معنای جغرافیایی بلکه شرقِ جغرافیایی این جریان را هدایت می‌کرد؛ در حقیقت، مقابله این دو جریان، مقابله کفر بود در انحصارطلبی.

وی تشریح کرد: انقلاب اسلامی، نگاهی بدیع و تحولِ تغییر و تبدیل به یک جریان جدید تحت عنوان "مقابله بین کفر و ایمان" بود، شالوده حرکت انقلاب رو به جلو و قداست زنان در کشور بود، امروز قانون‌هایی در مقابله با استفاده تبلیغاتی از زنان، ترویج فساد و فحشا اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به قیام مردم ایران در بهمن 57 که جهت اقامه عدل و قسط بود، توضیح داد: به همین خاطر این مبارزه مورد توجه دنیا قرار گرفت، در شرایط کنونی هم دشمن برای نفوذ در بین مردم نقشه می‌کشد، لذا می‌بینیم که در جریان مبارزات انتخاباتی خود هم از ایران سخن می‌گویند و این نشان از اهمیت کشور دارد.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلف دستاوردهای بسیاری داشته و فقط برای توسعه و پیشرفت ایجاد نشده است بلکه برای حق‌گرایی انقلاب کردیم.

ظهیری با اشاره به جانفشانی شهدا و جانبازان انقلاب اسلامی 40 ساله گفت: انقلاب اسلامی ما گران به‌دست‌آمده است. اندیشه انقلاب اسلامی مقاومت، ایستادگی در برابر کفر و نه گفتن به قدرت‌های زورگو و انحصارطلب در دنیا بود و این باید توسط مبلغان تبیین شود.

وی دروغ‌گویی و عدم وفای به عهد را از ویژگی‌های دشمنان بیان کرد و گفت: مصداق این مهم در برجام به‌صورت ملموس مشاهده شد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: از دستاوردهای انقلاب اسلامی استقلال، آزادی از بردگی، استعمار و استثمار است که الگو گرفته از قرآن و عترت است لذا باید به‌سوی شناخت ارزش‌های ولایت به‌پیش برویم.

وی با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است جدی نگرفته‌ایم، گفت: 17 دی‌ماه سالروز کشف حجاب رضاخانی بود که تا قبل از انقلاب اسلامی به زن با نگاه دست‌دوم و تحجرگرایانه و ابزاری نگاه می‌شد اما خوشبختانه امروز با ظهور انقلاب زن مسلمان و عفیفه و با عدالت اجتماعی است.

ظهیری گفت: فضای مجازی فضای فرصت‌ها است و مقام معظم رهبری ارزش فضای مجازی را به قدر انقلاب اسلامی می‌دانند لذا باید بالندگی و ارزش‌های انقلاب اسلامی که برگرفته از قرآن و عترت است را در این بستر به همگان صادر کنیم.

وی راه‌اندازی تشکل‌ها مذهبی را با سرفصل‌های همچون مبارزه با غرب‌گرایی، تبلیغ زبان مبارزه، محیط‌زیست و... ضروری دانست و گفت: مبلغان باید برای گروه‌ها طرح و نقشه معماری تخصصی داشته باشید تا بتوانید به جذب افراد و انتقال مفاهیم دینی بپردازید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha