شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حوزه علمیه علامرودشت

حوزه/۴۴ نفر ازاساتید و طلاب حوزه علمیه علامرودشت در اردوی زیارتی و سیاحتی به مشهد مقدس اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از شیراز، ۴۴ نفر از اساتید و طلاب حوزه علمیه علامرودشت در اردویی یک هفته ای به ساحت مقدس حضرت شمس الشموس(ع) و برنامه های جانبی از قبیل اجرای سرود همگانی در حرم مطهر، قرائت زیارت جامعه، سخنرانی و به زیارت دسته جمعی پرداختند.

حجت الاسلام اسدی طی سخنانی در حرم مطهر امام رضا(ع) با اشاره به آیه وَما أَرسَلنا مِن رَسولٍ إِلّا لِيُطاعَ بِإِذنِ اللَّهِ ۚ وَلَو أَنَّهُم إِذ ظَلَموا أَنفُسَهُم جاءوكَ فَاستَغفَرُوا اللَّهَ وَاستَغفَرَ لَهُمُ الرَّسولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوّابًا رَحيمًا، اظهار داشت: خداوند در این آیه مردم را راهنمایی می کند و می فرماید کسانی که گناه کردن و معصیت کردن برای بخشیده شدن نزد پیامبر اسلام(ص) بروند.

وی با بیان اینکه توابا در این آیه صیغه مبالغه به معنای بسیار بخشنده است، افزود: توسل به دیگر ائمه مانند توسل به پیامبر گرامی اسلام(ص) است مانند داستان شخصی که روی سرش کوله ای بود و هنگامی که بیرون می آمد آن کوله از بین رفته بود، کوله گناه ما نیز اینگونه بوده و هنگامی که  پیش ائمه می آییم گناهان از بین می رود.

استاد حوزه با اشاره به اینکه «الیس الله بکاف عبده» آیا خدا کافی نیست؟ تصریح کرد: تعبیر امام حسین(ع) این است فردی که خدا رو دارد در واقع مانند این است که همه چیز را دارا است و انسانی که خدا را ندارد یعنی اینکه هیچ چیز را ندارد.

وی با اشاره به اینکه انسان حواسش به همه چی جز خداوند است، عنوان کرد: پیامبر(ص) نسبت به دو تا از معصومین فرموده است «بضعه منی» که یکی از آنان امام رضا(ع) است؛ چرا که علی ابن موسی الرضا(ع) از پدر و مادر خود جدا افتاده و غریب است و دیگری حضرت فاطمه زهرا(س) است.

خاطرنشان می شود طلاب و اساتید مدرسه علمیه علامرودشت بعد از زیارت امام رضا(ع) جهت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی و عرض ادب بساحت مقدس بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی راهی تهران شدند.

همچنین این کاروان زیارتی به محضر حضرت بانو فاطمه معصومه(س) شرفیاب شده و بعد از اقامه نماز در مسجد مقدس جمکران راهی سومین حرم اهل بیت(س) شیراز شدند.

حجت الاسلام اسدی در حرم مطهر امام خمینی(ره) نیز با اشاره به این شبهه که آیا ائمه و همچنین امام خمینی(ره) نیاز به این همه تجمل گرایی و ضریح طلا دارد؟ ابراز کرد: «مَنْ يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ» همانطور که کلیساها و شعائر بقیه ادیان بزرگ‌جلوه می دهند ما نیز باید به شعائر خود اهمیت دهیم و باید به ولایت فقیه نیز عظمت دهیم.

وی ادامه داد: هرکدام از شعائر که نمونه شعائر اسلام و مذهب ما است را باید به نحو مطلوبی جلوه دهیم مثلا حسینیه ها را برای اینکه شعائر اباعبدالله(ع) و بقیه ائمه اطهار(ع) در تمام جهان بزرگ و عظیم شمرده شود باید تمام سعی خود را کنیم.

استاد حوزه عظمت دادن به حرم امام خمینی(ره) را عظمت دادن به اسلام دانست و بیان کرد: همین که دشمنان بدانند که ما به شعائر دینی و شعائر انقلاب که در مسیر شعائر اسلام است، عظمت می دهیم کافی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha