پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید حسن وحدتی شبیری

حوزه / رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی پیشنهاد همکاری دانشگاه های علوم اسلامی رضوی و کاتولیک را مطرح کرد و گفت: این دو دانشگاه می توانند درباره مناجات اهل بیت(ع) پژوهش مشترک داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد، حجت الاسلام وحدتی، در پیش نشست تخصصی اولین کنفراس بین المللی تربیت دینی در ادیان الهی در آمفی تئاتر این دانشگاه گفت: سخن مشترک بین ادیان الهی توحید در اطاعت و قانون گذاری است .

وی با بیان اینکه اسلام و مسیحیت نقاط مشترک دارند، افزود: تروریسم و گروه های الحادی تلاش می کنند جوانان از مناسک دینی فاصله بگیرند و این تلاش های منفی در فضای مجازی امروز پر رنگ است .

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره به اینکه فطرت پاک الهی در همه انسان ها وجود دارد، ابراز کرد: پس از انقلاب اسلامی سنت اعتکاف در ایران احیا شد که این امر در تعلیم مسیحیت نیز وجود دارد و حضرت مریم(س) در مسجد اعتکاف کرد.

حجت الاسلام وحدتی شبیری در ادامه سخنرانی در این نشست با اشاره به لزوم تحقیق و پژوهش، گفت: عالمان مسیحی می توانند دعای کمیل و محتوای آن را مورد دقت قرار دهند و از این رو  پیشنهاد می کنم که دانشگاه علوم اسلامی رضوی و دانشگاه کاتولیک نسبت به آموزه ها و مناجات اهل بیت(ع) کار کنیم و در اختیار بشریت و مسیحیت امروز قرار دهیم .

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha