پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مسلمانان پورتلند، خواستار تغییر تقویم مدارس در اعیاد اسلامی شدند

حوزه/ درحالی که در تقویم تحصیلی امسال عید فطر با زمان فارغ التحصیلی دبیرستان های پورتلند مصادف شده است، مسلمانان خواستار تغییر این برنامه آموزشی شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، هیات مدیره مدارس شهر پورتلند، واقع در ایالت اورگان در شمال شرقی آمریکا، هشتم ژانویه پیشنهادی برای تغییر تقویم فارغ التحصیلی برای سه دبیرستان شهر برای پیوستن به تعطیلات مسلمانان در عید فطر دریافت کرده است.

درحالی که امسال عیدفطر مصادف با زمان فارغ التحصیلی دانش آموزان در 3 تا 5 ژوئن می افتد، در این تفاضانامه خواسته شده که تغییراتی در تقویم آموزشی داده شود.

در این یادداشت آمده است: مدارس دولتی پورتلند می گویند در تلاشند به باورهای گوناگون مذهبی دانش آموزان ما احترام بگذارند و هر سال ما از مسئولان مدارس می خواهیم رویدادهای مهم تحصیلی از جمله فعالیت ها و امتحانات دانش آموزان را بر روی تعطیلات مهم اسلامی برنامه ریزی نکنند.

براساس این پیشنهاد از مدارس خواسته شده زمان فارغ التحصیلی دبیرستان ها را به تاریخ 6 ژوئن منتقل شود و انتظار می رود رای گیری در این رابطه این هفته انجام بگیرد.

گفته می شود نشست بعدی هیات مدارس قرار است سه شنبه آینده در 15 ژانویه انجام بگیرد و رای گیری نهایی برای تغییر تقویم آموزشی در دست بررسی قرار داد.

لازم به ذکر است شهر پورتلند بزرگترین شهر ایالت اورگان در شمال غربی اقیانوس آرام است، براساس آخرین آمارها در سال 2017 جمعیت این شهر 647 هزار و 805 نفر تخمین زده شده که 26 امین شهر بزرگ آمریکا می باشد.

به گفته موسسه تحقیقات علمی عمومی «ارزش های آمریکایی اطلس»، پورتلند به عنوان کوچکترین شهر مذهبی در ایالات متحده آمریکا نامگذاری شده و بیش از 42 درصد از ساکنان آن را افراد غیرمذهبی تشکیل می دهند.

از 35.89٪ ساکنان شهر که به عنوان مذهبی شناخته می شوند نیز جمعیت شناخته شده به عنوان مسلمان بیش از 0.29٪ نیستند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha