پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دادگاه متهم آتش زدن مسجد ویکتوریا را به پرداخت غرامت سنگین محکوم کرد

حوزه/ دادگاه فدرال در ایالت تگزاس آمریکا، عامل آتش زدن مسجد ویکتوریا را که پیشتر به ۲۴ سال زندان محکوم شده بود، به پرداخت غرامت ۳۷۰ هزار دلاری برای بازسازی مسجد نیز محکوم کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری«حوزه»، به نقل از victoriaadvocate، دادگاه فدرال در ایالت تگزاس آمریکا، عامل آتش زدن مسجد ویکتوریا را که پیشتر به 24 سال زندان محکوم شده بود، به پرداخت غرامت 370 هزار دلاری برای بازسازی مسجد نیز محکوم کرد.

یک دادگاه فدرال بعد از ظهر چهارشنبه، مارک وینسنت پرز  عامل آتش‌سوزی مسجد و مرکز اسلامی ویکتوریا را به پرداخت 373 هزار و 370 دلار غرامت محکوم کرد، این فرد نژادپرست در سال ۲۰۱۷ مسجد و مرکز اسلامی را آتش زده بود. برآورد می‌شود پرداخت این جریمه مالی که قرار است بنا بر درآمد متهم، به صورت اقساط پرداخت شود ۱۲۴ سال به طول  انجامد.

قاضی جان رینی اعلام کرد: پرز مسئول پرداخت ۳۷۳ هزار دلار خسارتی است که به این مسجد وارد کرده است.

وکیل پرز به حکم موکل خود اعتراض کرده و مدعی شد در مالکیت مسجد ابهاماتی وجود دارد ولی قاضی گفته های وی را نپذیرفت.

اتهامات پرز، به آتش‌کشیدن و تخریب کامل مسجد و مرکز اسلامی، ارتکاب جرم نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان و در اختیار داشتن اسلحه مخرب غیرقانونی گردیده است.

این مسجد و مرکز اسلامی ساعت 2 بامداد 28 ژانویه سال  2017  به آتش کشیده شد و به طور کامل تخریب گردید، خوشبختانه کسی در این حادثه آسیب ندید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha